1985-1989
1989
DSB overtager det økonomiske ansvar for S-togene fra Hovedstadsrådet
1986
DSB etablerer DanLink
DSB har premiere på eldrift uden for S-banen
1985
DSB indsætter den første af to nye færger til Århus-Kalundborg-overfarten
Da superfærgerne Peder Paars og Niels Kliim indsættes på Århus - Kalundborg-overfarten er der stor jubel.
Færgerne er større end nogensinde før set i Danmark - eller de fleste andre steder i verden - og mere luksuriøse: der er caféer, kæmpe legerum, biograf og kontorpladser ombord, indhyllet i lækkert design og med masser af plads.
Der er bare lige et problem: Det første år sejler færgerne igen og igen ind i havnemolerne, ligesom de ofte har vanskeligheder med at åbne de bovporte der efterhånden går hen og bliver en national vittighed.
Men Peder & Niels forbliver trods alt populære på grund af den behagelige rejse mellem Sjælland og Jylland - og der lyder et ramaskrig, da folketinget pålægger DSB at sælge færgerne allerede i 1990 for at spare penge.
Afløserne bliver de meget omtalte færger Ask og Urd.