DSB app. En del af rejsen

Billetter, kort og trafikinformation

I DSB’s app til iPhone og Android kan du blandt andet købe billetter til din rejse med tog og følge din rejse, når du er undervejs.

I den nye app, som er lanceret i marts 2019, er en af de store nyheder, at du skal bruge log in baseret på en DSB Plus profil for at kunne købe visse typer af billetter og kort.

På denne side kan du se, hvad du kan bruge DSB app til og få hjælp til at logge ind, hente dine billetter fra den tidligere app og meget andet.

Ny DSB app fra marts 2019

I den nye app kan du blandt andet:

  • Købe billetter og kort til dine rejser fra dør til dør
  • Følge din rejse når du er undervejs – og tjekke, om der er ændringer
  • Flytte dine billetter til din nye telefon, når du er logget ind i appen
  • Få tilbagebetalt dine billetter direkte i appen

Vores nye app har erstattet den tidligere DSB app. Hvis du havde billetter eller pendlerkort i den gamle DSB app, der stadig er gyldige, kan du overføre dem til den nye app.

Hent app til iOS

Hent app til Android

Guide: Sådan overfører du billetter fra gammel til ny DSB app

Se i videoen, hvordan du skifter fra den gamle DSB App til den nye og dermed hvordan du får overført de billetter, du tidligere har købt.

OBS! Har du udfordringer med at overføre dine billetter? Få hjælp i spørgsmål-svarene nedenfor.


Spørgsmål og svar

  • Er din billet eller dit kort købt med den samme emailadresse, som du er logget ind med i appen, kan du nemt hente billetten i appen.

    Er din billet købt med en anden emailadresse end den, du bruger på din profil i appen? Så skal du enten ændre emailadresse i dit log in til den, billetten eller kortet er købt med, eller oprette en ny DSB Plus profil i appen med den samme emailadresse, som du har købt billetten eller kortet med. Derved vil du nemt kunne hente dine købte billetter og kort i appen.

  • Vær opmærksom på, at:
    • hvis din billet eller dit kort købt et andet sted end den gamle DSB app, kan du ikke overføre den til den nye app. 
    • hvis du ikke har mulighed for at bruge den samme emailadresse, som du brugte i den gamle app, så kan du henvende dig og få tilbagebetalt dine billetter hos Kundeservice på 70 13 14 15 (tast 1-3-1).
  • Hvis du har købt mange billetter hos os, kan det tage noget tid at overføre billetterne - lige fra 30 sekunder til mange minutter. Hav tålmodighed – appen arbejder på overførslen, også selvom det ikke ser sådan ud, og dine billetter er ikke tabt eller blevet væk i systemet. 

    I enkelte tilfælde kan det tage op til en time at overføre billetterne. Hvis du bliver ved at opleve problemer, så kontakt Kundeservice på tlf. 70 13 14 15 (tast 1-3-1). 

Guide: Sådan opretter du en DSB Plus profil i appen

Med en DSB Plus profil får du adgang til alle funktionerne i DSB appen, som fx at købe pendlerkort, flytte dine billetter, hvis du får en ny telefon og automatisk back-up af dine køb, når du er logget ind.

Se mere om forskellen mellem log in og gæstekøb her

Spørgsmål og svar

  • Tjek på denne side, om du har en DSB Plus-profil med den e-mail, du har brugt i gammel app.

    Vær opmærksom på, at en DSB Plus profil er en ny måde at logge ind på i appen. Den er ikke nødvendigvis koblet til de oplysninger, du har brugt i den gamle DSB app. 

    Hvis du fortsat oplever problemer med at logge ind selv efter at have oprettet dig via linket ovenfor, så tag kontakt til DSB Kundeservice på 70 13 14 15.

Guide: Sådan logger du ind

Hvis du allerede har en DSB Plus profil, kan du logge ind i appen sådan:

Se alle vores guides til DSB app her

Du kan blandt andet se:

  • Hvordan du henter dit Ungdomskort til DSB App
  • Hvordan du videresender et 10-turskort til en anden i den nye app
  • Hvordan du logger ind, hvis du har glemt dit password

Se alle guides her

Spørgsmål og svar

  • For at hente dit Ungdomskort skal du være logget ind i DSB appen. Det er vigtigt at emailadressen på det DSB Plus login, du bruger i appen, matcher den, du har oprettet dit Ungdomskort med. Hvis ikke, så skal du oprette en ny DSB Plus profil med den emailadresse, du har bestilt dit Ungdomskort med. Opret DSB plus profil her.

    Sådan henter du Ungdomskort:

    • Log ind med din profil
    • Gå til ’Billetter’ i menuen
    • Vælg ’Pendlerkort’
    • Vælg ’Tilføj pendlerkort’
    • Vælg ’Hent Ungdomskort’
  • Har du adgang til køb på faktura via din virksomhed? Fremadrettet skal du bruge et DSB Plus login for at kunne købe på faktura i DSB App.

    Når du opretter din nye DSB Plus profil i appen, skal du sikre dig, at dit brugernavn (email) matcher den, du bruger på DSB Erhverv. Hvis du allerede har en DSB Plus profil med en anden emailadresse, skal du ændre emailadressen i DSB Plus profilen til den, du også bruger på DSB Erhverv. Så vil det være muligt at købe på faktura.

    Ønsker du ikke at modtage DSB Plus-tilbud på denne e-mail, kan du vælge ikke at takke ja til at modtage information fra vores kundeprogram, DSB Plus.

  • Fra 1. april skal din iphone have iOS 10 eller højere og din Androidtelefon Android version 6.0 eller højere for at kunne bruge DSB app til køb af kort og billetter.

    DSB forbeholder sig ret til at ophøre med at understøtte ældre styresystemer. Ved ophør vil vi varsle pr. mail senest en måned før ikrafttræden. Varslingen vil ske til den mailadresse, der står i appens profil.

    Vi anbefaler du altid vælger det nyeste operativsystem for at få den bedste oplevelse af DSB app.

    Bruger du iOS 9 eller Android version under 6.0, vil du efter 1. april 2019 ikke kunne købe nye kort og billetter, klippe på 10-turskort eller forny Pendlerkort, ligesom Ungdomskort ikke vil kunne leveres.

    Har du ikke mulighed for at opdatere din telefon med et af de understøttede operativsystemer, kan du overføre kort til en anden telefon. Læs mere om hvordan i appens Handelsbetingelser under Leveringsbetingelser.