1960'erne
1965
DSB indsætter den første firesporede jernbanefærge
D/S Øresund indsætter flyvebåde på Øresund
1964
DSB sætter for første gang hastigheden op til 140 km i timen
DSB indsætter den første bilfærge med tre dæk
1963
Fugleflugtslinjen Rødby Færge-Puttgarden indvies
DSB sætter nye lyntog, litra MA (Sølvpilen), i drift
MA er den anonyme betegnelse for den nye generation af lyntog som DSB sætter i drift dette år.
Ingen aner at MA´erne skal gå hen og blive et af de mest markante danske tog gennem tiderne.
Togets særstatus opnås i 1984, da DSB ombygger togene med det karakteristiske, svungne look, maler dem sølvfarvede og døber dem Sølvpilen.
Der er i alt 11 sølvpile.
I 1990 tages det stolte flydere ud af trafikken, og i 1992 foræres de som "folkegave" til Polen i euforien over Østeuropas genvundne, politiske frihed.
Togene var kun kort tid i drift i Polen, inden de blev hensat og senere skrottet. Et af dem kom ikke til Polen, og det hører nu under DSB Museumstog. Dette togsæt på fire vogne er køreklart og bliver bl. a. anvendt, når Danmarks Jernbanemuseum har åbent hus-arrangementer. Samtidig har private mulighed for at leje toget.
1962
DSB modtager sit første EDB-anlæg