Kan jeg refundere en Pladsbillet?

Ja, du kan refundere din Pladsbillet indtil dagen før rejsedagen. Refunderer du din Pladsbillet i betjent salg, koster det et ekspeditionsgebyr på 40 kr. pr. ekspedition.

På rejsedagen er refundering ikke mulig. Ændrer du pladsbilletten til en anden dag til samme strækning, tages der ikke gebyr.  Skal pladsbilletten gælde en anden strækning opkræves et gebyr på 40 kr. pr. ekspedition.  Ændring skal ske inden togets afgang fra påstigningsstationen. På afrejsedagen kan kun ændres til afgang samme dag.

Bemærk, at der i forbindelse med rejsen kan opstå særlige situationer, hvor du ikke nødvendigvis kan få tildelt den reserverede plads. Hvis toget på den valgte afgang er blevet nedformeret, og vognen med din reserverede plads dermed ikke findes, kan Togpersonalet hjælpe dig med at finde en anden ledig plads. 
Er det ikke muligt at finde en anden ledig plads til dig, kan du gøre følgende for at få refunderet din Pladsbillet:

  • har du købt din pladsbillet via DSB app eller på dsb.dk, skal du besvare mailkvitteringen på købet og beskrive, hvorfor pladsbilletten skal refunderes. Mailen sendes til netbutikken@dsb.dk.
  • har du købt din pladsbillet i DSB Salg & Service, DSB 7-Eleven på stationerne eller i en billetautomat, skal du udfylde denne kontaktformular for at få refunderet din Pladsbillet.

Pladsbilletter købt sammen med DSB Orange/DSB 1' Orange-billetter kan ikke ændres eller tilbagebetales.
Du kan beholde retten til tilbagebetaling af Pladsbilletter, hvis du køber dine DSB Orange/DSB 1' Orange-billetter og Pladsbilletter hver for sig. Bemærk, du kan ikke ændre eller tilbagebetale dine Pladsbilletter med DSB Orange Bornholm.

Hjalp denne side dig?

Ja Nej Ved ikke