Hvad gør jeg, hvis jeg alligevel ikke skal bruge mit Ungdomskort leveret i app?

Hvis du har fået leveret dit Ungdomskort i app og alligevel ikke skal bruge det, så skal du sende en mail til Ungdomskort@dsb.dk hvori du oplyser følgende:

  • At du ikke længere ønsker kortet
  • Kortets Stamkortnummer
  • Perioden, hvor kortet er gyldigt

Ungdomskortet betragtes som benyttet, hvis det vises på din smartphone i gyldighedsperioden. Ønskes fuld tilbagebetaling, skal rettes henvendelse før kortets første gyldighedsdag. Rettes der henvendelse efter kortets sidste gyldighedsdag, er tilbagebetaling ikke mulig. 

Stamkort og værdiindlæg

LUK

Et stamkort indeholder dit navn, adresse og købte zoner samt et vellignende foto af dig selv på 25-35 x 35 mm. Ansigtet skal fylde 2/3 af billedet, og dit ansigt skal være tydeligt og genkendeligt. Religiøs hovedbeklædning er tilladt. 
Du får stamkort når du køber et fysisk Periodekort / Pendlerkort / Pensionistkort til Hovedstaden.

Ved fornyelse af Periodekort / Pendlerkort / Pensionistkort i DSB Billetautomat skal dit stamkort være fra efter 2007, og lavet hos DSB (i DSB Salg & Service, en 7-Eleven eller Kort & Godt på en DSB-station eller via www.dsb.dk).

Kort der er lavet hos fx Movia eller andre trafikselskaber, i kiosker med billetsalg eller andre steder, kan desværre ikke bruges. Har du et sådan kort, kan du få lavet et nyt stamkort gratis i DSB Salg & Service på stationerne inkl. 7-Eleven på stationerne.

Værdiindlæg er dit udskiftelige indlæg i dit Periodekort / Pendlerkort / Pensionistkort med antal af zoner og gyldighedsperiode.

Hjalp denne side dig?

Ja Nej Ved ikke