Sådan arbejder Kundeambassadøren

To gange om året gør Kundeambassadøren status for det løbende arbejde i en halvårsrapport til DSB’s bestyrelse og ledelse. Derudover undersøger Kundeambassadøren særlige områder, som har betydning for mange kunder og kommer med forbedringsforslag til DSB og omtales i temarapporter. 

Herunder finder du halvårsrapporter, temarapporter og de aktuelle dialoger med DSB.

Aktuelle dialoger med DSB

Kundeambassadørteamet fungerer også som rådgiver og sparringspartner for DSB og har i dette arbejde fokus på at bidrage til konkrete løsninger til at forbedre kundernes oplevelser med DSB.

I andet halvår 2023 har følgende problemstillinger været drøftet med DSB:

  • Gennemførelse af de nye rettigheder til togrejsende i henhold til EU-forordning for jernbanepassagerers rettigheder, som trådte i kraft den 7. juni 2023
  • Læring og eventuelle tilpasninger på baggrund af principielle afgørelser truffet af Ankenævnet
  • Revision af de Fælles Landsdækkende Rejseregler
  • Håndteringen af sager om formodet misbrug og snyd med billetter
  • Håndtering af sager om forsinkede kunder på en udlandsrejse