Statusrapport 1. halvår 2015

241 kunder har klaget. Hovedparten af klagerne til Kundeambassadøren drejer sig fortsat om en kontrolafgift.

11. september 2015

Kundeambassadøren udgiver sin statusrapport for 1. halvår 2015.

Der er 241 kunder, der har klaget til Kundeambassadøren i løbet af 1. halvår 2015. 75 % af disse kunder fik et nyt svar på deres klage, efter at Kundeambassadøren havde vurderet sagen. Der er i det nye svar fra Kundeambassadøren ofte behov for en tydeligere begrundelse for den afgørelse, DSB har truffet i sagen. Kun i ca. 20 % af klagerne er der behov for at ændre DSB’s afgørelse.

Hovedparten af klagerne til Kundeambassadøren drejer sig fortsat om en kontrolafgift.

Kundeambassadøren har i juni måned afleveret sine konklusioner og anbefalinger til DSB om Rejsekort. I Kundeambassadørens statusrapport er der et kort resume af anbefalingerne. Kundeambassadørens anbefalinger blev afleveret til DSB’s administrerende direktør Flemming Jensen den 7. juli 2015. Rapporten kan læses her

I rapporten kan du også læse mere om, hvorfor kunderne klager til Kundeambassadøren, og få indblik i de områder Kundeambassadøren har anbefalet DSB at skabe generelle forbedringer til gavn for kunderne.

Læs den fulde rapport her