Ændringer til strækningen på dit pendlerkort?

Ved fornyelser af pendlerkort i DSB app kan du blive bedt om at købe på ny fremfor at lave en fornyelse af eksisterende kort.
Dette sker, hvis der er ændringer til din strækning, og du derfor skal have andre zoner. Dette skyldes eksempelvis åbning af Køge Nord, som giver nye rejseveje, der kræver andre zoner. Det kan også være omlægning af busruter, som gør, at der køres gennem andre zoner, som skal tilknyttes eller fjernes fra pendlerkortet.
Eller det kan være, hvis trafikselskaberne vælger at tilknytte flere zoner til en naturlig rejsevej på din relation.

Når der er ændringer til din strækning, og du dermed ændrer i dine gyldighedszoner, så får du et nyt stamkortnummer.
Ved skift af stamkortnummer er det vigtigt, at du opdaterer dit nye stamkortnummer i dine relaterede services:

Det er dit ansvar, at stamkortnummeroplysningerne er opdaterede i dine services.

Stamkort og værdiindlæg

LUK

Et stamkort indeholder dit navn, adresse og købte zoner samt et vellignende foto af dig selv på 25-35 x 35 mm. Ansigtet skal fylde 2/3 af billedet, og dit ansigt skal være tydeligt og genkendeligt. Religiøs hovedbeklædning er tilladt. 
Du får stamkort når du køber et fysisk Periodekort / Pendlerkort / Pensionistkort til Hovedstaden.

Ved fornyelse af Periodekort / Pendlerkort / Pensionistkort i DSB Billetautomat skal dit stamkort være fra efter 2007, og lavet hos DSB (i DSB Salg & Service, en 7-Eleven eller Kort & Godt på en DSB-station eller via www.dsb.dk).

Kort der er lavet hos fx Movia eller andre trafikselskaber, i kiosker med salg af billetter eller andre steder, kan desværre ikke bruges. Har du et sådan kort, kan du få lavet et nyt stamkort gratis i DSB Salg & Service på stationerne inkl. 7-Eleven på stationerne.

Værdiindlæg er dit udskiftelige indlæg i dit Periodekort / Pendlerkort / Pensionistkort med antal af zoner og gyldighedsperiode.