DSB Kundeambassadør

DSB har en Kundeambassadør, der har til opgave at se på DSB med kundernes øjne og medvirke til, at du som kunde får den service, som du er berettiget til, når du rejser med DSB. Du kan derfor henvende dig til Kundeambassadøren, hvis du ikke er tilfreds med en afgørelse, som du har fået i DSB’s Kundecenter i en konkret klagesag.

Det er gratis at klage til DSB’s kundeambassadør, og Kundeambassadøren kan behandle alle typer af sager, som vedrører dit møde med DSB på nettet, i købssituationen, på stationen og i toget.

Hvis der er grundlag for det, kan Kundeambassadøren anbefale DSB at træffe en ny afgørelse. Hvis dette ikke er tilfældet, vil du få en begrundelse for, hvorfor DSB’s afgørelse fastholdes. Er du fortsat ikke tilfreds med afgørelsen, har du mulighed for at klage videre til Ankenævnet for Bus, Tog og Metro.

Kundeambassadøren kan også på eget initiativ tage aktuelle emner op og undersøge kundeoplevelsen med billetprodukter, kundevendte processer og rejseregler. Både klagesager og temaundersøgelser kan medfører, at Kundeambassadøren udarbejder anbefalinger og peger på indsatsområder for konkrete tiltag, som DSB kan gennemføre for at gøre det lettere at være kunde hos DSB.

Kundeambassadørens arbejde rapporteres to gange årligt til DSB’s Bestyrelse.