DSB Udland Rejsetidsgaranti

Kompensation, hvis du bliver forsinket 60 minutter eller mere til udlandet

Til dig, der:

  • Rejser med DSB på en international billet og bliver forsinket med 60 minutter eller mere 

Fordele:

  • Du kan få penge tilbage, hvis du bliver forsinket 60 minutter eller mere

Begrænsninger:

  • Er billetten købt i udlandet, fx hos DB, skal du henvende dig, hvor du har købt den eller til det pågældende lands jernbane

  • Rejser du med et Interrail Pass, så gælder Eurail Groups regler om kompensation

Hvis du bliver 60 minutter forsinket, kan du få kompensation iht. passagerrettighedsforordningen.
For at få kompensation skal du udfylde ansøgningsskemaet. Send skemaet sammen med din billet, pladsbillet og evt. dokumentation for forsinkelsen til DSB Kundecenter.

OBS: Indsend ansøgningen hurtigst muligt efter den dag, du er blevet forsinket.

Rejsetidsgaranti for gennemgående billetter søges her

Billetter til udlandet er som udgangspunkt såkaldte gennemgående billetter.

Det betyder, at rejsetidsgarantien m.v. gælder for den samlede rejse.

For rejser med en række jernbaneselskaber er der dog ikke tale om en gennemgående billet, selvom du køber en rejse med start i Danmark. Her gælder reglerne for det pågældende selskabs strækning, og rejsetidsgarantien gælder alene for den del af rejsen, som selskabet er ansvarlig for. Dette gælder for rejser med; ÖBB NightJet og EuroNight, SJ’s højhastighedstog, SJ IC, SJ EuroNight, SJ Nattog, Snälltåget og VY i forbindelse med Sverige, SNCF’s TER, IC og TGV højhastighedstog i forbindelse med Frankrig, Thalys/Eurostar højhastighedstog i forbindelse med Tyskland, Belgien, Holland og Frankrig, Slovakiets IC tog samt Trenitalias italienske højhastighedstog, kaldet Freccia, og EC togene mellem Tyskland, Østrig og Italien, som er et samarbejde mellem DB, ÖBB og Trenitalia.
 

Særligt om Interrail

Når du rejser på Interrail Pass, så gælder Eurail Groups regler om kompensation. Der søges om kompensation via denne side

Spørgsmål og svar