DSB Udland Rejsetidsgaranti

Kompensation, hvis du bliver forsinket 60 minutter eller mere til udlandet

Til dig, der:

  • Rejser med DSB på en international billet og bliver forsinket med 60 minutter eller mere 

Fordele:

  • Du kan få penge tilbage, hvis du bliver forsinket 60 minutter eller mere

Begrænsninger:

  • Er billetten købt i udlandet, fx hos DB, skal du henvende dig, hvor du har købt den eller til det pågældende lands jernbane

  • Rejser du med et Interrail Pass, så gælder Eurail Groups regler om kompensation

Du kan få kompensation, når du rejser med DSB på en international billet og ankommer mindst 60 minutter for sent til den station, der står på billetten.
For at få kompensation skal du udfylde ansøgningsskemaet. Send skemaet sammen med din billet, pladsbillet og evt. dokumentation for forsinkelsen til DSB Kundecenter.

Husk, at du skal indsende ansøgningen senest 2 måneder efter den dag, du er blevet forsinket.

Pengene bliver overført til din bankkonto. Du skal derfor huske at oplyse bank-registreringsnummer og kontonummer i ansøgningen.

Særligt om Interrail

Når du rejser gennem Europa med et Interrail One Country Pass eller Global Pass, så gælder Eurail Groups regler om kompensation. Kompensationsstørrelsen afhænger af Passets gyldighed og pris.

  • One Country Pass: Rejser du med et One Country Pass og oplever du mere end to rejser inden for Passets gyldighed, som hver er mindst 60 minutter forsinket, så har du ret til kompensation.
  • Global Pass: Rejser du med et Global Pass og oplever du mere end tre rejser inden for Passets gyldighed, som hver er mindst 60 minutter forsinket, så har du ret til kompensation.

Her kan du læse mere og ansøge om kompensation fra Eurail Group G.I.E

Spørgsmål og svar