- Check ind og ud direkte i DSB's app.
- Bliv checket ud automatisk eller bliv mindet om at checke ud (vælg selv).
- Optjen point, som kan bruges i 7-Eleven på stationen.
- Check flere ind ad gangen, når I rejser sammen.
- Se nemt, om du er checket ind, og har en gyldig billet.
- Du behøver ikke tanke op - betal for én rejse ad gangen med Apple Pay eller betalingskort.
- Kan bruges i al kollektiv transport på Fyn, Sjælland og i Jylland.
Check nemt ind og ud med DSB's app
Check ind fungerer ligesom et rejsekort, bare på mobilen.
Med et enkelt swipe kan du checke ind i tog, bus, metro og letbane. Du kan rejse så langt, du vil, uden at bekymre dig om zoner eller rejsemål.
Du betaler kun for den aktuelle tur – ingen behov for at tanke op på forhånd. Og skal der flere med, kan du hurtigt og nemt tjekke jer ind på samme rejse.
Vi minder dig også om at checke ud, hvis det ser ud til, at du er nået frem.

Sådan bruger du Check ind i DSB's app
Du kan checke ind/ud og angive skift mellem transportmidler på din mobiltelefon, bare du fysisk er ved en station eller et stoppested.
For at have en gyldig billet skal du checke ind, inden du stiger ombord på transportmidlet.

Giv dit barn adgang til at bruge Check ind
Med DSB Familie kan du knytte relation mellem flere DSB Plus profiler og på den måde give tilladelse til, at dine børn mellem 12-17 år i DSB Familien kan rejse med Check ind i DSB's app.
+ Se hvordan I kommer i gang med DSB Familie
Pris for rejsen med Check ind
En rejse med Check ind koster det samme som med et personligt rejsekort, hvis du er voksen, ung mellem 18 og 25 år eller fyldt 67 år. Se priserne her
Du får tidsrabat, når du rejser uden for myldretiden, og optjener mængderabat, hvis du rejser vest for Storebælt. Se, hvordan vi beregner prisen
Bliv checket ud automatisk
Når du rejser med Check ind i DSB's app, kan vi checke dig ud automatisk, så du ikke skal bekymre dig om det.
Du kan slå automatisk check ud til, når du sætter Check ind op i din DSB's app. Du kan også slå det til efterfølgende i appens indstillinger.
- Når vi registrerer, at du er stået af og begynder at gå, sender vi dig en notifikation, der skal minde dig om at checke ud, eller foretage et skift
- Hvis du ikke gør noget, checker vi dig ud automatisk ud efter ca. 15 min. Vi sender dig en notifkation, når det sker.
Hvis du oplever problemer med Check ind
Hvis du oplever problemer, som du har behov for hjælp til at løse, kan du kontakte kundeservice på telefonnummer 70 13 14 15, alle ugens dage fra kl. 7 - 20.
Hvis du foretrækker at kontakte kundeservice skriftligt, kan du benytte denne kontaktformular.
Optjen point, når du rejser
Du optjener point, når du rejser med Check ind i tog på DSB’s strækninger – hvis du samtidig er logget ind med din DSB Plus profil og er tilmeldt optjening af point.

Find svar nedenfor eller kontakt kundeservice
Prisberegning
-
Når du rejser på Check ind med DSB's app efter d. 1.marts 2024, optjener du mængderabat, på samme måde som du kender fra Rejsekort. Men løsningerne lapper ikke ind over hinanden.Når du første gang (efter 1. marts 2024) bruger Check ind med DSB's app bliver du indplaceret på rabattrin 0 og du skal optjene din mængderabat på ny. Du kan tidligst opnå mængderabat på dine rejser en måned efter dit første check ind. Du kan læse mere om mængderabat i prisbladet for Check ind med DSB's app her
-
En rejse med Check ind koster det samme som med et personligt rejsekort, hvis du er voksen, ung mellem 18 og 25 år eller pensionist over 67 år. Du kan se priserne for rejser på Check ind med DSB's app i prisbladet.
Du får tidsrabat, når du rejser uden for myldretiden, og optjener mængderabat, hvis du rejser vest for Storebælt. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi beregner din pris, kan du læse mere her -
Vi bruger dine valg af transportmidler i appen, samt din lokations- og aktivitetsdata til at finde ud af hvilken rejse du har foretaget.
Se vilkår samt hvordan vi udregner prisen for et Check ind her
-
På nuværende tidspunkt kan Check ind desværre ikke regne ud, om du allerede har en anden form for billet/pendlerkort til en given strækning. Til gengæld behøver du ikke længere finde en stander for at checke ind. Det kan du gøre direkte fra din telefon. Hvis du skal rejse længere end dit pendlerkort er gyldigt, skal du checke ind på den sidste station i dit gyldighedsområde.
-
Ja, hvis du rejser med DSB's tog på strækningen og har accepteret vilkår for at optjene point, så kan du også optjene point på rejser, hvor du betaler via Check ind. Læs mere i vilkårene for optjening af point
Brug af løsningen
-
Du kan benytte Check ind med DSB's app til rejser med al offentlig transport i Danmark, med undtagelse af rejser på Bornholm.
Læs mere om, hvordan og hvor Check ind virker -
For at checke ind, angive skift eller checke ud med DSB's app, skal du og din telefon være i nærheden af den station eller det stoppested, du ønsker at rejse fra. Du skal ikke bruge de blå rejsekortstandere, men i stedet checke ind i DSB's app, når du står i nærheden af station eller stoppested. For at checke ind skal du først vælge, hvilket transportmiddel du planlægger at rejse med.
-
Ja, hvis du henter den seneste version af DSB's app (2.6.0), kan du vælge at checke flere ind. Du skal tilføje de ekstra rejsende, inden du checker ind.Sådan gør du:1. Find Check ind på Start-fanen og vælg det transportmiddel, du vil checke ind i.2. Klik derefter på pilen ud for din kundetype (fx '1 voksen') og vælg de ekstra rejsende, du vil checke ind.3. Swipe 'Check ind' for at checke jer ind.4. I har nu en aktiv billet og kan stige på.5. Skift transportmiddel i appen, hvis I skifter undervejs.6. Check ud, når I når destinationen (eller bliv checket ud automatisk, hvis du har valgt det til).Du kan medbringe op til 28 ekstra rejsende.
-
Hvis du mangler et ikon for tog eller metro, skyldes det at du er for langt fra stationen. Hvis du bevæger dig tættere på, bliver du tilbudt de relevante transportmidler. Vi viser dig kun de transportmidler, der afgår i nærheden af, hvor du er nu, og vi bruger lokationsdata fra din telefon til at bestemme, hvor du befinder dig.
-
Ja. For at være sikker på, at du får den rigtige pris, skal du registrere skifte, når du skifter til et andet transportmiddel.Dette gælder også, hvis du skifter fra en bus til en anden bus eller fra et tog til et andet tog.
-
Har du valgt et andet transportmiddel end det du vil rejse med, skal du checke ind igen på det korrekte transportmiddel. Du kan ikke ”slette” det transportmiddel, som du allerede har registeret.Tryk på plusset ved næste station/stoppested, og registrer det transportmiddel du faktisk rejser med.
-
For at have en gyldig billet skal du checke ind, inden du stiger ombord på transportmidlet.
-
Vi bruger dine input, sammen med data fra din telefon til at bestemme prisen på din rejse. Derfor er det nødvendigt at angive hvilket transportmiddel du rejser med.
-
Nej, det er desværre ikke muligt at checke din cykel ind på nuværende tidspunkt.Tjek altid om det er gratis at tage din cykel med, eller om du skal have en pladsbillet eller cykelbillet for at medbringe din cykel.
-
Ja det kan du, hvis du checker ud samme sted som du checkede ind og senest 20 minutter efter. Går der længere tid, eller du har registreret et skift, kommer du til at betale for din rejse.
-
I de større byer afgår mange busser samtidigt fra knudepunkter, hvor der er adskillige stoppesteder indenfor en kort radius.
Derfor er det nødvendigt, at du registrerer hvilken bus, du rejser med.
-
Du skal først checke ud, når du er færdig med at rejse. Dvs. når du er steget af bussen eller toget.
-
Du kan altid checke ud i DSB's app, også efter at du har forladt stationen. Et forsinket check ud kan dog påvirke prisen, da prisen beregnes på baggrund af din lokation. Hvis du glemmer at checke ud, bliver dit check ind automatisk ugyldigt efter 12 timer. Du vil betale minimum 25 kr. for en uafsluttet rejse.
-
Det er desværre ikke muligt at checke ind på DSB 1’. Hvis du ønsker at rejse på DSB 1’ skal du købe et særskilt tillæg.
-
Hvis det af en eller anden grund ikke lykkedes dig at checke ind, skal du købe en anden billet, inden du starter din rejse.
Tilmelding og introduktionsflow
-
Vi bruger udelukkende dine aktivitetsdata til at vurdere, hvor hurtigt du bevæger dig.
På iPhone hedder tilladelsen til at bruge aktivitetsdata ”Motion og fitness” og på Android hedder det ”fysisk aktivitet”. Aktivitetsdata fortæller på telefonen, om du er gående eller kørende. Når telefonen skifter mellem de to tilstande, får vi besked og kan bruge det til, at minde dig om at checke ud og i sidste ende prisberegne din rejse. Vi har kun adgang til denne type data fra din telefon, når du er checket ind og appen er i brug. -
Vi vil gerne sende dig en notifikation, hvis du er stået af og vi tror du har glemt at checke ud.
-
Vi bruger lokationsdata fra din telefon til at bestemme, hvor du befinder dig, så vi kan tilbyde dig at checke ind i relevante transportmidler i nærheden.
Vi bruger også din lokationsdata til at minde dig om at checke ud og til at beregne prisen, når du checker ud. Vi bruger - og har kun tilladelse til at bruge din lokation - når appen er i brug. -
Vi vil gerne sikre en nem og hurtig brugeroplevelse, når du skal checke ud og betale for din rejse. Du kan registrere et betalingskort, eller ApplePay som betalingsmetode.
-
Når du benytter Check ind med DSB's app indsamler og behandler vi lokations-, aktivitets- og bluetoothdata fra din telefon. Derudover behandler vi de personoplysninger, som du selv har indtastet ved oprettelsen af din DSB Plus profil. Det er som minimum navn, fødselsdato, e-mail og telefonnummer. Læs mere om indsamling af personoplysninger i vores privatlivspolitik for DSB's app
-
Vi opbevarer dine lokations-, aktivitet- og bluetoothdata i op til 60 dage efter din rejse er betalt.
Vi opbevarer oplysninger registreret ifm. dit køb (kundetype, Fra-, og til-destination samt pris) i løbende år +5 år i overensstemmelse med bogføringslovens regler.
Læs mere om opbevaring af personoplysninger i vores privatlivspolitik for DSB's app