Check ind med DSB's app

En digital billet til dig, der skal rejse her og nu med tog, bus og metro.

 

Fordelene ved Check ind

  • Check ind og ud direkte i DSB's app.
  • Bliv checket ud automatisk eller bliv mindet om at checke ud (vælg selv).
  • Optjen point, som kan bruges i 7-Eleven på stationen.
  • Check flere ind ad gangen, når I rejser sammen.
  • Se nemt, om du er checket ind, og har en gyldig billet.
  • Du behøver ikke tanke op - betal for én rejse ad gangen med Apple Pay eller betalingskort.
  • Kan bruges i al kollektiv transport på Fyn, Sjælland og i Jylland.

Check nemt ind og ud med DSB's app

 

Check ind fungerer ligesom et rejsekort, bare på mobilen.

 

Med et enkelt swipe kan du checke ind i tog, bus, metro og letbane. Du kan rejse så langt, du vil, uden at bekymre dig om zoner eller rejsemål.

Du betaler kun for den aktuelle tur – ingen behov for at tanke op på forhånd. Og skal der flere med, kan du hurtigt og nemt tjekke jer ind på samme rejse.

 

Vi minder dig også om at checke ud, hvis det ser ud til, at du er nået frem.

 

Sådan bruger du Check ind i DSB's app


Du kan checke ind/ud og angive skift mellem transportmidler på din mobiltelefon, bare du fysisk er ved en station eller et stoppested.

For at have en gyldig billet skal du checke ind, inden du stiger ombord på transportmidlet. 

Giv dit barn adgang til at bruge Check ind

Med DSB Familie kan du knytte relation mellem flere DSB Plus profiler og på den måde give tilladelse til, at dine børn mellem 12-17 år i DSB Familien kan rejse med Check ind i DSB's app.

+ Se hvordan I kommer i gang med DSB Familie

 

Pris for rejsen med Check ind

En rejse med Check ind koster det samme som med et personligt rejsekort, hvis du er voksen, ung mellem 18 og 25 år eller fyldt 67 år. Se priserne her


Du får tidsrabat, når du rejser uden for myldretiden, og optjener mængderabat, hvis du rejser vest for Storebælt. Se, hvordan vi beregner prisen

 

Bliv checket ud automatisk

Når du rejser med Check ind i DSB's app, kan vi checke dig ud automatisk, så du ikke skal bekymre dig om det.

Du kan slå automatisk check ud til, når du sætter Check ind op i din DSB's app. Du kan også slå det til efterfølgende i appens indstillinger.

  • Når vi registrerer, at du er stået af og begynder at gå, sender vi dig en notifikation, der skal minde dig om at checke ud, eller foretage et skift

  • Hvis du ikke gør noget, checker vi dig ud automatisk ud efter ca. 15 min. Vi sender dig en notifkation, når det sker.

Hvis du oplever problemer med Check ind

Hvis du oplever problemer, som du har behov for hjælp til at løse, kan du kontakte kundeservice på telefonnummer 70 13 14 15, alle ugens dage fra kl. 7 - 20.

Hvis du foretrækker at kontakte kundeservice skriftligt, kan du benytte denne kontaktformular.

 

Optjen point, når du rejser


Du optjener point, når du rejser med Check ind i tog på DSB’s strækninger – hvis du samtidig er logget ind med din DSB Plus profil og er tilmeldt optjening af point.

+ Mere om Point

Spørgsmål til Check ind?
Find svar nedenfor eller kontakt kundeservice

Prisberegning

Brug af løsningen

  • For at checke ind, angive skift eller checke ud med DSB's app, skal du og din telefon være i nærheden af den station eller det stoppested, du ønsker at rejse fra. Du skal ikke bruge de blå rejsekortstandere, men i stedet checke ind i DSB's app, når du står i nærheden af station eller stoppested. For at checke ind skal du først vælge, hvilket transportmiddel du planlægger at rejse med.

    Læs mere om, hvordan og hvor Check ind virker 

  •  Ja, hvis du henter den seneste version af DSB's app (2.6.0), kan du vælge at checke flere ind. Du skal tilføje de ekstra rejsende, inden du checker ind. 
     
    Sådan gør du: 
    1. Find Check ind på Start-fanen og vælg det transportmiddel, du vil checke ind i.
    2. Klik derefter på pilen ud for din kundetype (fx '1 voksen') og vælg de ekstra rejsende, du vil checke ind.
    3. Swipe 'Check ind' for at checke jer ind.
    4. I har nu en aktiv billet og kan stige på.
    5. Skift transportmiddel i appen, hvis I skifter undervejs.
    6. Check ud, når I når destinationen (eller bliv checket ud automatisk, hvis du har valgt det til).
     
    Du kan medbringe op til 28 ekstra rejsende. 

     

  • Hvis du mangler et ikon for tog eller metro, skyldes det at du er for langt fra stationen. Hvis du bevæger dig tættere på, bliver du tilbudt de relevante transportmidler. Vi viser dig kun de transportmidler, der afgår i nærheden af, hvor du er nu, og vi bruger lokationsdata fra din telefon til at bestemme, hvor du befinder dig.

  • Har du valgt et andet transportmiddel end det du vil rejse med, skal du checke ind igen på det korrekte transportmiddel. Du kan ikke ”slette” det transportmiddel, som du allerede har registeret.
    Tryk på plusset ved næste station/stoppested, og registrer det transportmiddel du faktisk rejser med.
  • Nej, det er desværre ikke muligt at checke din cykel ind på nuværende tidspunkt.
    Tjek altid om det er gratis at tage din cykel med, eller om du skal have en pladsbillet eller cykelbillet for at medbringe din cykel.
  • Ja det kan du, hvis du checker ud samme sted som du checkede ind og senest 20 minutter efter. Går der længere tid, eller du har registreret et skift, kommer du til at betale for din rejse.

  • Du kan altid checke ud i DSB's app, også efter at du har forladt stationen. Et forsinket check ud kan dog påvirke prisen, da prisen beregnes på baggrund af din lokation. Hvis du glemmer at checke ud, bliver dit check ind automatisk ugyldigt efter 12 timer. Du vil betale minimum 25 kr. for en uafsluttet rejse. 

Tilmelding og introduktionsflow