Retningslinjer for DSB’s AI-Assistent til Hillerød sporarbejde
Formål og anvendelse
DSB’s AI-Assistent er en test udviklet med det formål at vejlede dig med spørgsmål og svar relateret til DSB’s services og drift – herunder særligt i forbindelse med sporarbejdet på Hillerødbanen. Chatbotten er designet til at give generel information, vejledning og praktisk hjælp om DSB’s togtrafik, rejseplanlægning og kundeservice.
Du opfordres derfor til kun at stille spørgsmål inden for ovenstående emner. Spørgsmål uden for dette område falder uden for chatbottens funktionalitet og design og vil derfor ikke kunne besvares korrekt eller fyldestgørende.
Begrænsninger og ansvar
DSB’s AI-Assistent bestræber sig på at levere korrekte og opdaterede svar, men da den bygger på automatiserede processer og datakilder, kan der forekomme fejl eller forældede oplysninger. Det er derfor altid vores anbefaling, at du dobbelttjekker oplysninger via dsb.dk eller rejseplanen.dk, især hvis oplysningerne har betydning for din rejse.
Chatbotten kan ikke:
- Foretage køb eller billetsalg
- Tilbyde rabatter eller særordninger
- Behandle individuelle klager eller refunderinger
- Yde teknisk support til ikke-DSB-relaterede systemer
- Afgive juridisk, økonomisk eller medicinsk rådgivning
Personoplysninger
For at forbedre oplevelsen og kvaliteten af svar kan DSB’s chatbot indsamle og midlertidigt gemme oplysninger om samtaler, herunder anonymiserede brugerhenvendelser og feedback. Oplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR), og gemmes i maksimalt 30 dage til evalueringsformål.
Oplysningerne behandles med hjemmel i GDPR’s artikel 6, stk. 1, litra a, samtykke Og behandles derfor alene, hvis du accepteret statistiske cookies på dsb.dk.
Du kan læse mere om dine rettigheder og DSB’s behandling af personoplysninger på dsb.dk/persondata