Nem adgang til erstatning for forsinkelse
Nem adgang til erstatning for forsinkelse
DSB har gjort det nemmere at få Rejsetidsgaranti for en forsinket rejse. Via DSB's hjemmeside kan kunder, der er blevet forsinket mere end 30 minutter, søge BASIS Rejsetidsgaranti via nettet. Tidligere var det kun muligt at få kompensation for enkeltrejser efter indsendelse af billet og ansøgningsskema med papirpost.
Chefen for DSB's kundeservice, Torben Jørgen Nielsen, glæder sig over, at det bliver stadig nemmere for DSB's kunder at opnå kompensation, når DSB ikke leverer den vare, kunden har købt.
- Vores mål er at have tilfredse kunder. En gang imellem lykkes det ikke helt. Vi er for eksempel ikke herrer over vejret og tekniske fejl Til gengæld vil vi gerne kompensere kunderne for de forsinkelser, vi er direkte eller indirekte skyld i, og med ansøgning via nettet er det blevet meget nemmere, siger Torben Jørgen Nielsen. Han oplyser, at det dog stadigvæk er muligt, at søge Basis Rejsetidsgaranti efter den gamle metode.
DSB skal bruge en række oplysninger for at kunne udbetale kompensation. Eksempelvis skal den elektroniske ansøgning være vedhæftet dokumentation for rejsen. Det kan være en fil med print selv billet eller en scanning af en papirbillet eller et klippekort.
- Jeg vil opfordre vores kunder til at søge oplysning om deres muligheder for kompensation på DSB's hjemmeside.
- Sagsbehandlingstiden for en kompensationsansøgning er 10 arbejdsdage fra vi modtager ansøgningen til sagen er blevet behandlet.