I DSB’s app får du alt til din erhvervsrejse samlet ét sted
Køb billetter, eller check ind og stig på tog, bus og metro her og nu.
I DSB’s app får du alt til din erhvervsrejse samlet ét sted
Køb billetter, eller check ind og stig på tog, bus og metro her og nu.
✔ Check ind og ud direkte i DSB's app
✔ Kan bruges i al kollektiv transport på Fyn, Sjælland og i Jylland
✔ Vælg mellem betalingskort og faktura
✔ Du kan skrive en ordrebemærkning ifm. din rejse
✔ Bliv checket ud automatisk eller bliv mindet om at checke ud (vælg selv)
✔ Du kan checke op til 28 medrejsende ind
Sådan fungerer Check ind i DSB’s app
Check ind er en digital billet til dig, der skal rejse med tog, bus og metro her og nu. Dermed samler DSB's app alt, hvad du behøver til din rejse med DSB Erhverv, på ét sted.
Så snart du har checket ind i appen - og valgt faktura eller kreditkort som betalingsmetode - kan du rejse så langt, det skal være, uden at tage stilling til zoner eller hvor, rejsen slutter.
Du checker ud med et swipe i appen og betaler for den enkelte tur, som ofte har samme pris som et personligt rejsekort Erhverv (se mere under afsnittet "Pris for rejsen").
Vi hjælper dig også med at huske at checke ud, hvis det ligner, at du er stået af.

Pris for rejsen
Så snart du har checket ind i appen, kan du rejse så langt, det skal være, uden at tage stilling til zoner eller hvor, rejsen slutter.
Du checker ud med et swipe i appen og betaler for den enkelte tur, som har samme pris som et rejsekort Erhverv.
Du får tidsrabat, når du rejser uden for myldretiden, og optjener mængderabat, hvis du rejser vest for Storebælt.
Du kan se priserne for rejser på Check ind med DSB's app her.
Hvis du vil vide mere om, hvordan vi beregner din pris, kan du læse mere her
Sådan bruger du Check ind i DSB's app
Du kan checke ind/ud og angive skift mellem transportmidler på din mobiltelefon, bare du fysisk er ved en station eller et stoppested. Du skal ikke bruge de blå rejsekortstandere.
For at have en gyldig billet skal du checke ind, inden du stiger ombord på transportmidlet.

Sådan kommer du i gang
For at du kan begynde at bruge Check ind, skal din virksomhed have en Erhvervsaftale.
Har I ikke en Erhvervsaftale? Så kan I nemt oprette én her.
Har I allerede en Erhvervsaftale? Så skal du gøre følgende:
- Kontakt administratoren af din virksomheds Erhvervsaftale
- Modtag en mail fra administratoren med opretningsoplysninger
- Opret en profil i DSB’s app med din arbejdsmail
- Vælg din virksomhedsprofil, når du rejser i forbindelse med arbejdet
- Vælg selv mellem kreditkort og faktura
Herefter kan du checke ind og rejse med tog, bus og metro.
Hvis du oplever problemer med Check ind
Hvis du oplever problemer, som du har behov for hjælp til at løse, kan du kontakte kundeservice på telefonnummer 70 13 14 16, hverdage fra kl. 10-15.
Hvis du foretrækker at kontakte kundeservice skriftligt, kan du benytte denne kontaktformular.
Alle erhvervskunder kan nu checke ind med DSB's app
Check ind er nu frit tilgængelig for alle erhvervskunder i DSB's app. Du finder Check ind øverst på fanen "Start" i appen.
Find svar nedenfor eller kontakt kundeservice
Tilmelding og introduktionsflow
-
Vi bruger lokationsdata fra din telefon, til at bestemme hvor du befinder dig, så vi kan tilbyde dig at checke ind i relevante transportmidler.
Desuden bruger vi også din lokation til at beregne prisen, når du checker ud. -
Vi bruger dine aktivitetsdata til at vurdere hvor hurtigt du bevæger dig.
På den måde kan vi registrere, når du er stået af og på. -
Vi vil gerne sende dig en notifikation, hvis du er stået af og vi tror du har glemt at checke ud.
Brug af løsningen
-
Du kan benytte Check ind med DSB's app til rejser med al offentlig transport i Danmark, med undtagelse af rejser på Bornholm.
-
For at checke ind, angive skift eller checke ud med DSB's app, skal du være i nærheden af den station eller det stoppested, du ønsker at rejse fra.
Du skal ikke bruge de blå rejsekortstandere. For at checke ind skal du først vælge, hvilket transportmiddel du planlægger at rejse med. -
Vi viser dig kun de transportmidler, der afgår i nærheden af, hvor du er nu. Vi bruger lokationsdata fra din telefon til at bestemme hvor du befinder dig. Hvis du mangler et ikon for tog eller metro, skyldes det at du er for langt fra stationen. Hvis du bevæger dig tættere på, bliver du tilbudt de relevante transportmidler.
-
For at have en gyldig billet skal du checke ind, inden du stiger ombord på transportmidlet.
-
Vi bruger dine input, sammen med data fra din telefon til at bestemme og prisberegne din rejse. Derfor er det nødvendigt at angive hvilket transportmiddel du benytter.
-
Ja. Du skal registrere skifte, når du skifter til et andet transportmiddel.
Dette gælder også, hvis du skifter fra en bus til en anden bus eller fra et tog til et andet tog.
-
I de større byer afgår mange busser samtidigt fra knudepunkter, hvor der er adskillige stoppesteder indenfor en kort radius.
Derfor er det nødvendigt, at du registrerer hvilken bus, du rejser med.
-
Har du valgt et andet transportmiddel end det du vil rejse med, skal du checke ind igen på det korrekte transportmiddel.
Du kan ikke ”slette” det transportmiddel, som du allerede har registeret.Tryk på plusset ved næste station/stoppested, og registrer det transportmiddel du faktisk rejser med.
-
Du skal først checke ud, når du er færdig med at rejse. Dvs. Når du er steget ud af bussen eller toget
-
Ja det kan du, hvis du checker ud samme sted som du checkede ind og senest 20 minutter efter. Går der længere tid, eller du har registreret et skift, kommer du til at betale for din rejse.
-
Du kan altid checke ud i DSB's app, også efter at du har forladt stationen. Et forsinket check ud kan dog påvirke prisen, da prisen beregnes på baggrund af din lokation. Hvis du glemmer at checke ud, bliver dit check ind automatisk ugyldigt efter 12 timer. Du vil betale minimum 25 kr. for en uafsluttet rejse.
-
Hvis du ikke kan finde det rigtige transportmiddel, kan du checke ind eller skifte til et af de transportmidler der tilbydes i oversigten.
-
Hvis det af en eller anden grund ikke lykkedes dig at checke ind, skal du købe en anden billet, inden du starter din rejse.
-
Ja, du kan checke op til 28 medrejsende ind.
-
Nej, det er desværre ikke muligt at checke din cykel ind.
Tjek altid om det er gratis at tage din cykel med, eller om du skal have en pladsbillet eller cykelbillet for at medbringe din cykel. -
Det er desværre ikke muligt at checke ind på DSB 1’. Hvis du ønsker at rejse på DSB 1’ skal du købe et særskilt tillæg.
-
Når du rejser med Check ind, er du omfattet af alm. kompensationsmuligheder som f.eks. Rejsetidsgaranti. Hvis du mener din rejse er blevet dyrere end forventet pga. forsinkelsen, skal du skrive til os på denne formular. Så undersøger vi sagen nærmere.
-
Ja, det er nu muligt at skrive en ordrebemærkning.
-
Nej, det skal købes særskilt i DSB's app.
Prisberegning
-
Vi bruger dine valg af transportmidler i appen, samt din lokations- og aktivitetsdata til at finde ud af hvilken rejse du har foretaget.
-
Du kan altid finde din pris, inden du begynder rejsen ved et opslag på Rejseplanen.dk eller rejseplan app’en, hvor du skal kigge efter rejsekortprisen
-
Det kan skyldes flere ting.
- Har den ene rejse været uden for myldretiden?
så har du sandsynligvis opnået en tidsrabat - Har den ene rejse varet længere end den anden,
eller har du først checket ud senere?
Så er du måske blevet opkrævet en højere pris pga. sammenhæng mellem tid og zoner.
Hvis dette ikke forklare prisforskellen, er du velkommen til at kontakte skriftligt via denne formular, så undersøger vi sagen nærmere.
- Har den ene rejse været uden for myldretiden?
-
OBS: du modtager ikke point ved køb af Check ind rejser som erhvervskunde.