Udskiftning af udløbet rejsekort
6. december 2017
Omkring 1 mio. kunder skal i løbet af de kommende år have udskiftet deres rejsekort.
Kundeambassadøren har noteret sig, at den valgte håndtering for udskiftning skaber uklarhed for kunderne og giver anledning til kritik. Det drejer sig blandt andet om, at mange kunder ikke er bekendt med, at rejsekortet skal udskiftes, at begrundelsen for udskiftningen ikke er tydelig for kunderne, og at kunderne pålægges et gebyr.
Kundeambassadøren kan på baggrund af sin undersøgelse konkludere, at den nuværende proces for udskiftning af udløbne rejsekort er kompliceret for kunderne.
Det er Kundeambassadørens anbefaling, at der med fordel kan arbejdes med både kort- og langsigtede løsninger. Herved sikres det, at forhandlinger mellem trafikselskaberne bag Rejsekort A/S om langsigtede løsningsmodeller, der kræver tekniske tilpasninger, ikke bremser for igangsættelse af tiltag, som hurtigt kan iværksættes.