Statusrapport 2. halvår 2024

I 2024 har Kundeambassadøren modtaget flere kundeklager end sidst år. Der har ikke været en tilsvarende stigning i klager til DSB Kundeservice.

Statusrapport 2. halvår 2024

I 2024 har Kundeambassadøren modtaget flere kundeklager end sidst år. Der har ikke været en tilsvarende stigning i klager til DSB Kundeservice.

 

Klager til DSB’s Kundeambassadør

I 2024 har 443 kunder valgt at benytte sig af muligheden for at få en afgørelse truffet af DSB genbehandlet hos Kundeambassadøren. Dette er en stigning sammenlignet med de foregående år. Flere klager til Kundeambassadøren skal ses i lyset af, at der også er foretaget flere rejser med DSB.

 

Tendenser

Det har i perioden været klager i forbindelse med en forsinkelse, der udgør den største andel, og klager over en rejse til udlandet udgør en stigende andel af forsinkelsesklager. Klager over en kontrolafgift udgør dog fortsat en betydelig andel.

Klager over DSB’s produkter ligger stabilt på ca. 20%. I 2024 er det klager over Rejsekort eller Orangebilletter, der udgør flest klager i denne kategori.

 

Anbefalinger

Der er afleveret 5 anbefalinger til DSB, hvoraf de 4 er accepteret og en er afvist.

 

Læs den fulde rapport her