Statusrapport 1. halvår 2024

I første halvdel af 2024 har Kundeambassadøren modtaget flere kundeklager end i samme periode sidst år. Der har ikke været en tilsvarende stigning i klager til DSB Kundeservice.

12. september 2024

Statusrapport 1. halvår 2024

I første halvdel af 2024 har Kundeambassadøren modtaget flere kundeklager end i samme periode sidst år. Der har ikke været en tilsvarende stigning i klager til DSB Kundeservice.
 

Klager til DSB’s Kundeambassadør

I 1. halvår 2024 har 230 kunder valgt at benytte sig af muligheden for at få en afgørelse truffet af DSB genbehandlet hos Kundeambassadøren. Dette er en stigning sammenlignet med samme periode sidste år. Flere klager til Kundeambassadøren skal ses i lyset af, at der også er foretaget flere rejser med DSB.
 

Tendenser

Det har i perioden været klager i forbindelse med en forsinkelse, der udgør den største andel, og klager over en rejse til udlandet udgør en stigende andel af forsinkelsesklager. Klager over en kontrolafgift udgør dog fortsat en betydelig andel, og antalsmæssigt er der også her sket en stigning i forhold til sidste år. Klager over DSB’s produkter har over de seneste år været let stigende – i 2024 er der især sket en stigning i klager relateret til Orangebilletter.
 

Anbefalinger

Der er afleveret 6 anbefalinger til DSB, som alle er accepteret. DSB har i perioden gennemført 7 tidligere afleverede anbefalinger

 

Læs den fulde rapport her