DSB overtager Go Collectives togtrafik 1. september 2026

26. juni 2026 kl. 09:15

By-, Land- og Transportministeriet og Go Collective har indgået en tillægskontrakt, som betyder, at DSB fra 1. september 2026 overtager togtrafikken på de strækninger, der i dag betjenes af Go Collectives togselskab.

"Vi påtager os opgaven med at sikre den videre togdrift for kunderne i Midt- og Vestjylland samt på Svendborgbanen,” siger administrerende direktør i DSB, Flemming Jensen.

DSB planlægger at videreføre driften i et særskilt datterselskab med base i Go Collectives togselskabs nuværende hovedkvarter i Silkeborg. Driften vil ske med Go Collectives eksisterende togsæt, og som en del af aftalen køber DSB allerede i dag 9 togsæt, der herefter skal gøres køreklar. De øvrige 50 togsæt overdrages til september, når DSB overtager driften.

De nuværende medarbejdere i Go Collectives togselskab vil overgå til DSB som led i en virksomhedsoverdragelse:

“Jeg ser frem til at byde de dygtige medarbejdere fra Go Collective velkommen. De har gennem mange år leveret en solid indsats, og vi kommer til at bygge videre på deres ekspertise med respekt for den kultur og faglighed, de bringer med sig,” siger Flemming Jensen.