DSB ansætter ny kommerciel direktør

17. november 2016 kl. 15:33

Fra den 1. januar 2017 hedder DSB’s kommercielle direktør Jan Sigurdur Christensen, som kommer fra en stilling som planlægningschef i DSB. Jan Sigurdur Christensen har sagt ja til at stå i spidsen for området, som blandt andet har ansvaret for udvikling, salg og markedsføring af DSB’s kommercielle produkter samt Kundecenteret.

DSB’s adm. direktør Flemming Jensen siger:

”Med Jan Sigurdur Christensen får vi en direktør, som har faglig indsigt og erfaring fra det kommercielle område blandt andet fra sin tid i SAS. Samtidig har han stor viden om DSB’s driftsorganisation, hvor han de seneste 2½ år har haft ansvaret for vores køreplaner, som er et af DSB’s vigtigste kommercielle salgsargumenter,” siger DSB’s administrerende direktør Flemming Jensen og uddyber:

”Vi har også haft kig på eksterne kandidater, men vores interne viste sig at være mindst lige så kompetente. Og det er en stor fordel, at vi med valget af Jan Sigurdur Christensen får en kommerciel direktør, som i forvejen har et indgående kendskab til DSB.”

20 år i SAS
Jan Sigurdur Christensen er 42 år og uddannet i organisation og ledelse fra Copenhagen Business School, CBS. Før han kom til DSB, var han ansat i SAS i 20 år, hvor han i en årrække blandt andet arbejdede med indtægtsoptimering af flyselskabets kommercielle områder.

”Jeg glæder mig meget til at komme i gang med mit nye job. Jeg ved fra min tid i DSB, at det er fagligt meget dygtige medarbejdere, jeg fremover skal arbejde sammen med, og jeg ser frem til, sammen med dem, at intensivere arbejdet med at komme tættere på vore mange rejsende og gøre DSB endnu mere relevant for danskerne,” siger DSB’s kommende kommercielle direktør Jan Sigurdur Christensen.

Her kan du downloade billede af Jan Sigurdur Christensen