Verdens Bedste Nyheder på skinner
Verdens Bedste Nyheder på skinner
På fredag ruller et folieret togsæt med gode nyheder fra udviklingslandene af sted fra Københavns Hovedbanegård med politikere og ngo'er om bord. Toget er et af DSB's bidrag til kampagnen "Verdens Bedste Nyheder", som skal sætte fokus på de positive effekter af udviklingsbistanden.
Målet med kampagnen Verdens Bedste Nyheder er at fortælle gode historier fra udviklingslandene. DSB deltager denne gang med flere tiltag: Et folieret IC3-togsæt vil køre rundt forklædt i 12 af budskaberne fra "Verdens Bedste Nyheder", de rejsende kan i et særtillæg i septemberudgaven af Ud & Se læse mere om kampagnen, og der vil ligge flyers i frugtkurvene i landets Kort & Godt-butikker, 7-Eleven-butikker og i frugtkurvene på DSB1'. Alle med de gode budskaber.
Uddeling på stationerne
Fredag den 9. september vil DSB's kunder kunne møde nogle af de frivillige på landets stationer. Her vil de fra morgenstunden dele kampagneavisen "Verdens Bedste Nyheder" ud sammen med et stykke frugt. Frugten symboliserer kampagnens slogan om, at "kampen mod fattigdommen bærer frugt".
Kampagnen er lavet af FN og Danida i samarbejde med de danske udviklingsorganisationer samt en lang række virksomheder, heriblandt DSB.
Størst kontaktflade med danskerne
»DSB er en af de danske virksomheder, der har den største kontaktflade med danskerne. Vores tog, vores kolleger og vores kommunikationsplatforme er ude i hele Danmark. Vi er som virksomhed dygtige til at levere et budskab til mange, og de kompetencer bruger vi i forbindelse med "Verdens Bedste Nyheder". Det er betydningsfuldt at sætte lys på de mange gode fortællinger, der også er omkring udviklingslandene. Det viser, at det nytter noget,« fortæller DSB's CSR-chef Malene Kingo Christensen.
DSB underskrev i 2009 FN's Global Compact, som betyder, at DSB støtter op om ti principper for en bedre verden. Som et led i samarbejdet forpligtede DSB sig til at udbrede budskaberne om FN's 2015-mål – Verdens Bedste Nyheder.
DSB Kommunikation