Løsning på vej for manglende lønudbetaling

Løsning på vej for manglende lønudbetaling

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
28. november 2008 kl. 13:03

DSB beklager, at knap 7.000 af DSB’s i alt godt 9.000 medarbejdere ikke har fået udbetalt løn fredag den 28. november, som de burde. DSB arbejder derfor på højtryk for at løse problemerne og få lønnen ført over til de ansattes konti. 

Der er tale om en fejl, der har medført, at betalingsdagen er rykket fra fredag til mandag. Lønnen er overført til de ansattes pengeinstitutter, men bankerne kan ikke frigive lønnen pga. den forkerte dato.

»Danske Bank, Jyske Bank og Nordea har lovet med det samme at sende besked ud til alle filialer at udvise konduite over for kunder, som er ansat i DSB,« siger togpersonalechef og underdirektør i DSB, Erik Christensen.

Alle ansatte vil således senest få deres løn udbetalt mandag.

DSB beklager over for de medarbejdere, der måtte blive ramt af en manglende lønudbetaling. Der er oprettet en hotline i weekenden, som DSB’s ansatte kan ringe til, hvis de har spørgsmål om deres lønudbetaling.

»Medarbejdere, der kan dokumentere, at den manglende lønudbetaling til tiden, har medført ekstra udgifter, vil blive kompenseret,« siger Erik Christensen.

 

Lars Flindt Pedersen