Succes for Stillezonen på DSB 1'
Succes for Stillezonen på DSB 1'
Kunderne har taget godt imod opdelingen af zoner på DSB 1'. Omsætningen er steget markant og pladserne i Stillezonen er udsolgt, så kapaciteten må udvides.
Flere kunder end tidligere strækker benene ud under bordene på DSB 1'. Omsætningen er steget med 10 procent i forhold til sidste år og opdelingen af zoner ser ud til at være et sikkert hit. Det viser en opgørelse fra DSB Forretningsudvikling, der har sammenlignet tallene fra de fire første uger med zoneinddeling på DSB 1' (uge 35-38) med tallene fra samme periode i 2006.
Kunderne glade for Stillezonen
Kunderne har blandt andet taget godt imod Stillezonen. Allerede fra starten er der blevet solgt mere end 2000 pladser over Storebælt om ugen og tendensen er stigende. Det resultat glæder salgsdirektør i DSB Bjørn Wahlsten:
"Det er dejligt at se, at Stillezonen har fået en positiv modtagelse. Vi oplever en markant stigning i antallet af nye kunder på DSB 1', så det er ikke kun de faste kunder, der benytter sig af den nye valgmulighed. Udviklingen overstiger absolut vores forventninger," siger salgsdirektør i DSB Bjørn Wahlsten.
Stillezonen er eftertragtet
I Trafik og Planlægning mærker de også de nye vinde på DSB 1', så antallet af pladser i Stillezonen er blevet udvidet, fortæller kapacitetschef Niklas Kohl.
"Salgsmedarbejderne ringede ind til os og fortalte, at de ikke kunne reservere plads i Stillezonen til de faste DSB 1' kunder, fordi der var udsolgt"
Fra den 2. oktober er Stillezonen udvidet fra fem til 16 pladser på de populære afgange med ICLyntog morgen og eftermiddag.
Potentielle kunder
Aflyste SAS-fly har betydet flere kunder i togene i de seneste par uger, og det har også sat sine spor på DSB 1'. Det er en lille del af forklaringen på den høje stigning i passagerantallet, men det har også givet DSB mulighed for at vise kvalitetsproduktet frem for potentielle kunder.
"SAS har desværre haft nogle problemer med sine fly. Det beklager jeg meget, men jeg kan alligevel ikke lade være med at glæde mig over, at det har givet os lejlighed til at vise kunderne vores differentierede produkt, der i høj grad henvender sig til de erhvervsrejsende," siger Bjørn Wahlsten.