Sms-billetter succes for hovedstadens kollektive trafik

Sms-billetter succes for hovedstadens kollektive trafik

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
14. juli 2011 kl. 07:00

2010 blev et rekordår for den kollektive trafik i hovedstadsområdet. Her valgte 11 millioner flere kunder at stige på tog, bus eller metro. Det svarer til en fremgang på fire procent i forhold til 2009 og fremgår af Trafikstyrelsens netop udgivne årsrapport om Trafiksamarbejdet i Hovedstadsområdet.

I alt kørte 283 millioner kunder i hovedstaden kollektivt i 2010, og det er noget, man kan mærke hos DSB S-tog.

"Vi har med vores fælles sms-klippekort og -billetter og 'Rejs for en 20'er efter 19'-kampagne fået mange kunder over i den kollektive trafik. Desuden belønner vi for fjerde år i træk vores loyale kunder ved at holde priserne på periodekort i ro," siger administrerende direktør i DSB S-tog Gert Frost og fortsætter:

"Vi kører fælles kampagner for sms-klippekort og det arbejdsgiverbetalte Erhvervskort og markedsfører lige nu vores 2 zoners sms-klippekort til 100 kr., det koster normalt 140 kr., og rabatten er noget, der giver mange nye kunder i butikken," siger han.

Udover fælles kampagner og sms-billetter har trafikselskaberne fra 2010 sat større fokus på kundernes muligheder for at skifte mellem transportformerne og skabe korte, bekvemme og trygge adgangsveje til trafikknudepunkterne.

Carsten Falk Hansen, direktør i Trafikstyrelsen, fortæller, at der i 2010 er skabt en række attraktive løsninger for nye som faste kunder i den kollektive trafik: 

”Sammen med en ambitiøs forretningsplan og den nye organisering af samarbejdet, som parterne besluttede i 2010, arbejder vi for og har en klar forventning om, at vi kan fastholde og udvikle hovedstadens kollektive trafik både her i 2011 og fremover."

Læs mere i Trafikstyrelsens årsrapport om Trafiksamarbejdet i Hovedstadsområdet. 

DSB Kommunikation