SMS-billetten vinder IByen-pris

SMS-billetten vinder IByen-pris

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
01. april 2011 kl. 12:54

Københavnerne er vilde med at købe billetter til tog, bus og Metro over mobilen. Derfor modtager SMS-billetten nu Politikens IBYEN-pris for årets bedste service

Siden SMS-billetten blev lanceret i januar 2009, er salget buldret frem. Muligheden for at springe på bussen, toget eller metroen uden at skulle huske kontanter eller klippekort har tilsyneladende ramt et stort behov hos kunderne. I dag bliver hver fjerde enkeltbillet, der sælges i hovedstadsområdet, købt over mobilen.

Nu har SMS-billetten netop modtaget Politikens IBYEN-pris for årets bedste service i indre København, efter at læserne har stemt billetten til en sejr foran blandt andet billetkontrollørerne i Tivoli og chaufførerne på citycirklen og havnebusserne.

»Kunderne har stemt med hjertet. Kåringen her viser, hvad salgstallene længe har vist. SMS-billetten er utrolig populær, og vi håber, at københavnerne tager lige så godt imod og opdager mobilklippekortets fordele,”« siger Niklas Marschall, salgsdirektør i DSB S-tog.

SMS-billetten er blevet til i samarbejde mellem de forskellige trafikselskaber i hovedstadsområdet og er derfor, hvad man må betegne som en fælles sejr for Movia, DSB S-tog og Metroselskabet.

Det er i hvert fald sådan, Anders Due, kunde-og markedscenterchef hos Movia, ser det. Han er den, der har fået æren af at modtage prisen på vegne af alle de involverede.

»Jeg tager den for hele crew'et, men det er et initiativ, der er blevet til i fællesskab. Og jeg ved, at jeg kan sige på vegne af alle de involverede, at vi er rigtig glade for at vinde prisen. En kundepris er den fornemste udmærkelse, man kan få, når man er i et marked. Det er ikke et spørgsmål om, hvad kollegaerne, reklamebureauerne eller andre fancy folk synes - det er kunderne, de, som er tiltænkt at bruge produktet, som responderer positivt på det. Det kan vi ikke få meget højere,« siger Anders Due.

Det er en otte mand stor jury – udpeget af Politikens IBYEN-redaktion – der har valgt at nominere SMS-billetten til årets bedste service. Læserne har kunnet stemme på i alt fem nominerede services, og SMS-billetten løb med 30 procent af stemmerne – skarpt forfulgt af Tivolis kontrollører, som fik næsten lige så mange stemmer.

 

Helene Gram