Sig det direkte til os

Sig det direkte til os

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
26. marts 2010 kl. 10:32

DSB opfordrer kunderne til at sige deres mening om den service, de får

DSB's kunder får nu udleveret et visitkort i en række billetsalg og rejsebutikker med en opfordring til at sige deres mening om den service, de har oplevet hos DSB. Både på visitkortet og på de plakater, der også er blevet hængt op, står, hvordan de kan give deres mening til kende.

Ved at sende en sms kan kunderne tilmelde sig DSB's kundeundersøgelse og få tilsendt fem sms'er med hver et spørgsmål, de skal svare på. Alternativt kan de ringe på et 70-nummer og svare på spørgsmål om den oplevede service ud fra en skala på 0-10.

Hvordan var servicen?
På samme måde vil en række af de kunder, der ringer til DSB på 70 13 14 15 blive budt velkommen af DSB's salgsdirektør, der vil høre deres mening om den service, de har oplevet. Kunderne kan sige nej tak ved at taste 2. Taster de derimod 1, bliver de efter endt samtale med DSB-medarbejderen bedt om at besvare op til 10 spørgsmål om den service, de har oplevet.

Spørgsmålene handler blandt andet om måden, de er blevet serviceret på, om ventetiden var passende, om de informationer, de har fået, er gode nok, om medarbejderen lyttede aktivt til de behov, de har, og om de i det hele taget følte sig velkomne hos DSB.

God og ensartet service
Kundeundersøgelsessystemet for, at DSB's kunder skal opleve en god og ensartet service.

»Kunderne skal fortælle os, hvor gode medarbejderne er til at give service. Er de gode til at være fremme i skoene, er de nærværende, og er de gode til at finde løsninger på de problemer, kunderne kommer med,« siger salgsdirektør Anne-Lise Bach Sørensen, der gerne vil have den måde, kunderne føler sig behandlet på, integreret i salgsmedarbejdernes hverdag:

»Kundernes svar kan give både medarbejdere og ledere i DSB et billede af, hvor gode de er til at imødekomme kundernes ønsker og servicere dem. Vi vil lave daglige opfølgninger med medarbejderne, så vi får kundernes oplevelser integreret i den måde, vi er på.«

Hanne Degnbol