S-togs kunder er glade for køreplan

S-togs kunder er glade for køreplan

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
12. august 2008 kl. 13:50


Stort fald i antallet af klager over køreplanen

S-togs kunder er glade for køreplanen, som trådte i kraft i september 2007. I hvert fald har kun få fundet anledning til at klage over den i 2008.


Først skulle regulariteten på plads, og kunderne skulle lige vænne sig til den nye køreplan, men antallet af
kundeklager dette år viser, at den køreplan, som S-tog satte på skinner i september sidste år, kører efter planen.


Klager halveres

Fra juli til sidst på året 2007 modtog S-tog i alt 253 kundeklager
over køreplanen. En markant stigning da kundeklagerne ellers havde ligget på i alt 67 det første halvår. Det ser til gengæld helt anderledes ud nu. Kundeklager over køreplanen i 2008 ligger på i alt 36 henvendelser altså næsten halvdelen af antallet på samme tid sidste år, før den nye køreplan blev indført.
Lavet til kundernes behov Lars Nordahl Lemvigh, produktionsdirektør i S-tog, mener, at det især er efter justeringerne i januar, at køreplanen viser sit værd.


»Det har gjort køreplanen mere stabil og gør, at kunderne kan stole på vores produkt. Når vi lever op til målsætningerne og holder det, vi lover, så kvitterer kunderne den vej rundt,« siger Lars Nordahl Lemvigh.
Lars Nordahl Lemvigh mener, at det er en endnu bedre køreplan, S-tog har skruet sammen denne gang.


»Det var en kæmpe ændring, vi lavede med den nye køreplan, men den er lavet sammen med kunderne, så de, der rejser langt, kommer hurtigt frem, og de kunder, der rejser på de korte strækninger, kan rejse med stor frekvens. Køreplanen rammer derfor vores kunder bredt,« siger Lars Nordahl Lemvigh. De manglende klager hænger også sammen med, at Stog har kunnet fremvise pæne regularitetstal i 2008.