S-tog stiller skarpt på kunden

S-tog stiller skarpt på kunden

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
31. januar 2006 kl. 10:46

I disse uger bliver 30 S-togs-kunder mandsopdækket af kameramænd. Videooptagelserne er en del af en stor undersøgelse om, hvordan kunderne bruger trafikinformationen før og imens, de tager S-toget. Undersøgelsen udgør kernen i et storstilet projekt om S-togs trafikinformation, som skal munde ud i en ny revideret trafikinformationsstrategi til efteråret.


DSB S-tog vil bl.a. gerne finde ud af, hvilken form for information kunderne reelt ønsker. Det har vist sig, at der er stor forskel på, hvad man siger, man vil have, og hvad man konkret bruger af trafikinformation, når man tager med S-toget.


De kunder, der filmes, har desuden hver dag i en uge svaret på et spørgeskema om deres brug af og opfattelse af trafikinformation den pågældende dag. Dermed har man fået kundernes helt friske opfattelse af trafikinformationen, og det kan give et overblik over, hvad kunderne konkret har behov for, f.eks. ved driftsforstyrrelser.


Projektet skal samtidig give et overblik over, hvordan man bedre kan udnytte de moderne tekniske muligheder til at give folk den information, de ønsker, f.eks. via mobiltelefonen.