Reklamer i højttalerne
Reklamer i højttalerne
S-tog sender nu som et forsøg reklamer for nye S-togstilbud ud i højttalerne på perronerne.
Den ene reklamejingle handler om tilbuddet City-Par, der går ud på, at abonnementskunder kan tage en ledsager med på sit periodekort for kun 25 kroner. Den anden jingle handler om et tilbud, hvor man kan komme til gallapremiere på filmen Hancock med Will Smith for 100 kroner, som dækker S-tog tur/retur, biografbillet, øl og snack til filmen.
Første gang med reklamelyd
Det er første gang, at S-tog prøver sig frem med reklamer i perronhøjttalerne. Reklamejinglerne er en del af, at S-tog i øjeblikket prøver mange nye tiltag for at se, hvad der kan lokke flere kunder til.
»Vi vil gerne give S-tog en anden profil og markere, at vi ikke bare er tog til tiden, men også en masse andre produkter, man med fordel kan benytte sig af,« siger salgsdirektør i S-tog, Niklas Marschall.
Lytter til kunderne
Han er klar over, at reklamejingles på stationerne er et stort brud på traditioner og kultur. Derfor vil S-tog følge forsøget meget tæt.
»En del kunder vil sikkert synes, det er irriterende, og derfor glæder jeg mig meget til tilbagemeldinger fra vores kunder. Jeg kan sige med sikkerhed, at hvis kunderne er meget utilfredse, så stopper vi det,« siger Niklas Marschall.
Trafikinformation vigtigst
Perronhøjttalerne er stadig forbeholdt trafikinformation, og hvis der er problemer med trafikken, som kræver, at der er fokus på trafikinformation, så slukker man for reklamerne i den periode.
Reklamen for Hancock-arrangementet spiller på Vesterport Station i morgen- og eftermiddagsmyldretiden t.o.m. den 15. juli, og City-Par reklamen spiller på udvalgte stationer i samme tidsrum t.o.m. den 13. juli. Jinglerne afspilles hvert kvarter.