Populært at bruge DSB's netbutik

Populært at bruge DSB's netbutik

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
04. august 2010 kl. 11:36

DSB's netbutik er det mest populære sted at handle på nettet blandt danskere lige nu. Det viser en ny kvartalsundersøgelse lavet af FDIH - foreningen for Distance- og Internethandel. Det er anden gang i år, DSB topper undersøgelsen.

Og det kommer ikke som nogen overraskelse, at DSB er den virksomhed, der flest gange dukker op i hukommelsen hos de, der handler på nettet, fortæller kommunikationschef i FDIH Henrik Theil:

»DSB's netbutik popularitet vokser hele tiden. Især blandt de 18-34-årige. Produkter som f.eks. Orangebilletterne passer godt til de unge, der tit er mere fleksible, og som oftere har brug for togbilletter end andre befolkningsgrupper. Det passer dem godt, at de kan gå på nettet og printe togbilletterne ud. DSB har ramt et koncept, hvor der er et stort behov.« 

Dsb.dk er en af de mest brugte netsider i Danmark, og det glæder Anne Mette Koch, chef for Digitale Kanaler i DSB:

»Vi ved, at kunderne er online det meste af tiden og derfor har nem adgang og gerne vil betjene sig selv på nettet. Vi markedsfører netbutikken rigtig meget, så folk kender til muligheden, og vi bestræber os hele tiden på at sikre, at det er nemt at finde de mest populære produkter.« 

»Jeg er selvfølgelig stolt af, at folk tager så godt imod DSB's netbutik. Men det betyder også, at vi skal være ydmyge. Vi skal være opmærksomme på, at mange bruger den, og det kræver, at vi hele tiden forbedrer os og tilbyder det, kunderne efterspørger.« 

På dsb.dk kan kunderne blandt andet købe og printe togbilletter til både ind- og udland, f.eks. DSB orangebilletter, eller forny periodekortet.

Butikken omsætter aktuelt for 50 millioner kroner hver måned, og mere end halvdelen af DSB's kunder køber nu deres billet på nettet, mobilen eller i en automat.

Ane Marie Nielsen