Ny DSB-hjemmeside skal sælge flere billetter
Ny DSB-hjemmeside skal sælge flere billetter
En af Danmarks mest besøgte hjemmesider, har fået ny struktur og design. DSB præsenterer i dag et splinternyt dsb.dk.
Det er et nyt gennemarbejdet og klart prioriteret site med fokus på billetsalg, trafikinformation, kundeservice og ikke mindst brugervenlighed, der ser dagens lys i dag.
»På baggrund af brugeranalyser ved vi præcist, hvad de fleste kunder kommer efter. De vil finde og købe en rejse og så søge trafikinformation, som de primære områder,« siger sektionsleder i DSB Online Anne Mette Koch.
Mere selvbetjening
Den største ændring er sket på Orange, Trafikinformation og Kundeservice. DSB Orange placeres meget centralt sammen med indgangen til Netbutikken. Trafikinformationen får en modernisering, så man ikke er i tvivl om, hvor man skal kigge efter den nyeste information.
»Det primære mål med dette ansigtsløft er at gøre vore kunder mere selvbetjente - både ved at sælge flere billetter og kort over nettet og ved at gøre information og kundeservice nemmere at finde og bruge,« siger Anne Mette Koch.
Rejseplan og Netbutik uændret
DSB Netbutik og Rejseplanen fungerer i den form de har gjort hidtil og vil ikke skifte udseende.
»Den måde kunderne køber billetter på forbliver uændret i første omgang. Det giver en nemmere overgang til det nye site, at kerneydelserne på hjemmesiden, siger Anne Mette Koch, og tilføjer, at der løbende vil kommen nye produkter ind i Netbutikken.
Kunderne vil kunne læse mere om de specifikke ændringer på dsb.dk via et særligt link på forsiden. Dsb.dk er blandt de 20 mest besøgte hjemmesider i Danmark og har op imod 1,5 mio. besøg hver måned.