Møde om Skånetrafikens togstrategi den 27. maj

Møde om Skånetrafikens togstrategi den 27. maj

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
23. maj 2008 kl. 11:15

Passagerer strømmer til den kollektive trafik – til bus og tog – nye tog anskaffes – banestrækninger udbygges – planer om nye baner – og en langsigtet strategi for togtrafikkens udvikling. Dette er ønsketænkning for mange jernbanefolk, men på den anden side af Øresund, i Skåneregionen, er det en realitet. Skånetrafikens togtrafik har gennem de seneste 8 år haft en markant positiv udvikling i antallet af togpassagerer – fra 13 mio i 2000 til 33 mio i 2007. I samme periode er antallet af buspassagerer steget med ca. 18 mio eller 28% - Skånetrafikens samlede passagertal er nu på 120 millioner om året. Udviklingen stopper ikke her. Region Skåne har gennem ”Skånetrafikens Tågstrategi 2037” en plan for den videre udvikling af togtrafikken. En udvikling som Arriva, der har kontrakt på Pågatogstrafikken, og DSBFirst der overtager togtrafikken med Øresundstogene i januar 2009, i de kommende år bidrager med at føre ud i praksis. NJS har fået Andreas Ekberg fra Skånetrafiken til at komme og fortælle om den positive udvikling der har været for togtrafikken på den anden side af Øresund, samt om planerne for fremtiden – beskrevet i ”Skånetrafikens Tågstrategi 2037”
Arrangementet finder sted tirsdag den 27. maj 2008 kl. 15:30
Sted: Banedanmark, Amerika Plads 15, 2100 København Ø
Tilmelding til: Lars Lund, njs@larslund.com senest den 26. maj 2008