Mere tilfredse kunder

Mere tilfredse kunder

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
02. juni 2004 kl. 13:53

DSB’s kundebarometer viser, at kundernes overordnede tilfredshed med DSB er stadigt stigende


I den seneste undersøgelse fra marts 2003 giver kunderne DSB karakteren 3,75 på en skala fra 1 til 5, hvor 4 er ”særdeles tilfredsstillende”. Det er den bedste bedømmelse af DSB siden år 2000.


Direktør Bjørn Wahlsten, DSB Salg. Er ikke overraskende glad for den nye karakterbog:


”DSB har tilsyneladende fået et bedre omdømme. Det er min vurdering, at det hænger sammen med, at vi er kommet ud i konkurrence på skinnerne. Kunderne kan nu direkte måle vores indsats i forhold til andre baner. Og det falder ud til vores fordel, men det forpligter også.”


Trafikinformation er det eneste punkt, hvor DSB fortsat ligger under 3 på en skala fra 1 til 5. Men tilfredsheden med trafikinformation givet i toget er steget, ligesom den er det på flere andre områder. Og på intet område er tilfredsheden faldet siden sidste måling.


Blandt de punkter, hvor DSB bedømmes bedre end sidst, er parametrene nem og hurtig, effektivt og pålidelig, og på spørgsmålet, om DSB er lige til, giver kunderne karakteren 3,41. Det vil sige, at kunderne overvejende oplever DSB som lige til.


Under de øvrige punkter, hvor DSB vurderes bedre, er muligheden for at få en siddeplads og rettidighed - både generelt og på den aktuelle rejse, hvor kunderne har udfyldt spørgeskemaerne.


Af journalist Jan Valeur