Kunderne er blevet gladere for S-toget
Kunderne er blevet gladere for S-toget
Kunderne er blevet gladere for S-toget, viser den seneste kundeundersøgelse. DSB S-tog undersøger kundernes opfattelse af S-toget og deres rejse to gange om året, og i efterårets kundeundersøgelse har der været en fremgang på flere felter.
Det er især DSB S-togs image, der er steget, sammen med kundernes loyalitet og overordnede tilfredshed. Samtidig er antallet af kritiske kunder faldet.
Blandt de linjer og strækninger, hvor stigningen i tilfredshed har været stor, er Frederikssundbanen og linje H+. Det kan hænge sammen med, at der er blevet sat flere nye S-tog ind på den strækning og linje i løbet af året.
Flintholm Station ligger, ligesom i forårets undersøgelse, markant højere i vurdering end alle andre stationer. Især på spørgsmål om stationen er ren og pæn, og om den er sikker og tryg at opholde sig på. Til gengæld er der stadig mange, der giver udtryk for, at den er svær at orientere sig på.
På Ringbanen (linje F og F+), der har endestation på Flintholm, er tilfredsheden også steget pænt. Samtidig viser også de seneste passagertal en fortsat stor stigning. I oktober var der over dobbelt så mange passagerer på Ringbanen som i samme måned sidste år.