Kunder glade for DSB1’ lounge
Kunder glade for DSB1’ lounge
50.000 DSB1’ kunder har brugt loungerne Odense, Århus og København. Og stort set alle er godt tilfredse med den service, de får viser en undersøgelse.
Kunderne, der benytter DSB’s lounges på banegårdene i Århus, Odense og København, er generelt ret godt tilfredse med den mulighed. Det viser en undersøgelse, som DSB har fået foretaget. 94 pct. svarer, at de enten er tilfredse eller meget tilfredse med loungerne alt i alt.
»Det er godt at se, at kunderne har taget så godt i mod de tre første klasses lounges. Vi kan se, at mange af dem, der benytter muligheden for fred og ro, at læse en avis og nyde en god kop kaffe eller te, er gengangere. Derfor håber vi også, at de vil sprede budskabet til deres medrejsende om, at loungerne er et godt sted, hvor man enten kan slappe af eller udnytte ventetiden effektivt. Bl.a. har alle med billet til DSB 1’ mulighed for at reservere mødefaciliteter i tre timer gratis,« fortæller Birgit Westerskov Lehrmann, Product Manager i DSB 1’. Hun fremhæver, at 94 pct. af dem, der har benyttet loungens mødelokaler enten er tilfredse eller meget tilfredse med faciliteterne.
»Det er faktisk muligt, at holde sit møde i loungen, og når mødet er slut, kan man bare gå ned på perronen og tage sit tog. Vi har alle de faciliteter, der er nødvendige for at afholde møder, og der dækkes op med kaffe, te, vand og chokolade, blokke og kuglepenne.
Venligt personale
Kunderne er også meget tilfredse med personalet. I undersøgelsen siger 97 pct. af brugerne, at de er enige eller meget enige i, at personalet er venligt og imødekommende.
»De der står i vores lounges, har alle gennemgået en særlig serviceuddannelse uddannelse, og har alle vist at de er opmærksomme på at gi' "det lille ekstra" i forhold til mødet med vores gæster . Derfor glæder det mig også, at gæsterne har lagt mærke til personalet, og at de er glade for den betjening de får,« siger Birgit Westerskov Lehrmann.
Også rengøringen og ryddeligheden bliver rost af kunderne, hvor 98 pct. er tilfredse eller meget tilfredse.
Birgit oplyser, at baggrunden for lanceringen af loungerne er at tiltrække flere kunder til DSB 1' . DSB 1' er et populært koncept og loungerne understreger en af togets store styrker - gør rejsetiden til effektiv tid.
Åbent i weekenden
På ét område er brugerne dog en anelse kritiske 22 pct. var enten meget utilfredse eller utilfredse med åbningstiderne. I mange af åbne svar, som det var muligt at give i undersøgelsen, fremgik det at flere ønskede åbningstiderne ændret, så det også omfatter weekenderne.
»Vi ved, det er et stort ønske fra flere brugere at få loungen åbnet i weekenden. Loungen er først og fremmest rettet mod erhvervsrejsende, og derfor er der ikke planer om at åbne den i weekenden i nærmeste fremtid,« forklarer Birgit Westerskov Lehrmann.
Flere fakta fra undersøgelsen:
- 44 pct. benytter loungen hver gang eller 3 ud af 4 gange når de rejser.
- 73 pct. drikker enten kaffe, te eller vand.
- 52 pct. læser loungens aviser
- 47 pct. ser TV2 News når de bruger loungen
- 23 pct. bruger internettet i loungen