Kompensation til kunderne på Svendborgbanen

Kompensation til kunderne på Svendborgbanen

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
02. juni 2004 kl. 11:10

DSB’s direktion har besluttet at give de hårdt prøvede pendlere på Svendborgbanen kompensation for den ekstraordinære situation i den seneste tid.


Fra at være en af de baner, hvor præcisionen var højest i Danmark, har kunderne nu oplevet, at trafikken på Svendborgbanen har været indstillet i flere længere perioder og erstattet med bus. Efter genåbning af trafikken den 14. september kører den endnu ikke tilfredsstillende, selv om der arbejdes intensivt på det.


For DSB er det vigtigt, at kunderne igen får tillid til Svendborgbanen – det er simpelthen en forretningsmæssig nødvendighed.


Derfor vil DSB give kunderne på Svendborgbanen en mærkbar kompensation. Tidspunktet og formen for denne kompensation arbejder DSB på.


Hovedparten af problemerne skyldes infrustrukturarbejde, men Banestyrelsen regner med at have rettet de store fejl inden slutningen af oktober, hvor togdriften så vil blive mere stabil. Men først i i december kan de være færdige med gennemgangen af hele strækningen.