Kaffe til morgentrætte S-togspendlere

Kaffe til morgentrætte S-togspendlere

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
03. oktober 2011 kl. 11:08

En kop nyristet og friskbrygget varm kaffe. Så er man godt kørende som morgenpendler på linje E. DSB S-tog sælger fra i dag varm kaffe fra Risteriet primært på linje E mellem Hillerød og København H. og glæder sig til at se, hvordan kunderne tager imod at kunne købe varm morgenkaffe direkte i S-toget. Kunderne vil blive spurgt i en kundeundersøgelse, hvad de synes om at kunne købe kaffen i S-toget.

”Vi har spurgt vores kunder, hvad de ønsker i S-toget, og de ønsker bl.a. at kunne købe morgenkaffe direkte i S-toget. Samtidig ved vi, at de ønsker, at S-tog bidrager til, at hverdagen hænger sammen. Når kunderne nu blot skal stå på S-toget og kan købe deres kaffe der, gør vi rejsetiden så attraktiv som muligt for den enkelte og løfter vores grundprodukt. Det er hurtigt, nemt og smart at købe kaffen i S-toget,” mener salgsdirektør i DSB S-tog, Niklas Marschall.

S-tog har tidligere testet salg af kaffe i S-toget, og det viste stor efterspørgsel hos kunderne. Her foregik salget imidlertid via kafferygsække, som kun kunne indeholde fem liter kaffe og heller ikke holdt så godt på varmen. Nu bliver kaffen solgt via vogne med hermetisk lukkede beholdere, som holder både på varme og smag. Risteriet har været med til at rådgive om den helt rigtige beholder, så kvalitetskaffen bliver holdt både varm og god.

”Vi har lyttet til vores kunder og har nu rettet til, så vi nu kan tilbyde et meget bedre produkt. Samtidig viste vores test, at der var stor efterspørgsel på kaffen, så vi har glædet os meget til at komme i gang,” siger Niklas Marschall.

S-tog har valgt linje E som testlinje for det nye kaffekoncept, da det er den linje, hvor der er potentielt flest kunder i morgenmyldretiden. På baggrund af kundeundersøgelsen om kaffesalg i S-toget samt efterspørgslen vil S-tog tage stilling til fremtiden med hensyn til kaffesalg i S-toget.

S-tog tilbyder kaffe i S-toget sammen med Risteriet og RelationMedia.

Maria Schouboe Sloth