Høj tilfredshed blandt DSB’s medarbejdere
Høj tilfredshed blandt DSB’s medarbejdere
DSB's nyeste undersøgelse af medarbejdernes tilfredshed giver DSB en topplads sammenlignet med arbejdsglæden på det store danske arbejdsmarked, som hvert år måles på barometeret Dansk Medarbejder Index.
Resultaterne fra Medarbejdertilfredshedsanalyse 2004 DSB Koncern viser, at medarbejdernes tilfredshed er steget fra 71 til 74 indexpoint på et år, og at loyaliteten er steget fra 82 til 84 point. Indextal går fra 0 til 100 og er en gennemsnitlig score fra de 6671 medarbejdere, som har deltaget i undersøgelsen.
Det er ikke mindst et forbedret image, som er med til at give tilfredsheden et nøk op. Medarbejderne er simpelthen blevet mere stolte over at arbejde i virksomheden og oplever, at venner og bekendte tænker højere tanker om DSB.
DSB's medarbejdere giver i MTA 2004 også et skulderklap til 'overordnet ledelse', som stiger til index 66. Det er ifølge MarkedsConsult, som står bag undersøgelsen, "markant højere end den vurdering, der gives på det generelle arbejdsmarked".
Adm. direktør Keld Sengeløv siger, at resultaterne er positive for målet om at blive Europas bedste jernbaneoperatør.
"Det er flot, at der er fremgang over hele linjen. Det lover godt for DSB's fremtidige arbejde", siger han.