Harry tjener sig ind
Harry tjener sig ind
DSB's afkast på sine medieinvesteringer er vokset. Den seneste opgørelse fra Mediebureauet OMD for 2004 viser, at hver krone DSB bruger på reklame giver pengene tilbage 4,9 gange.
Det gode resultat hænger sammen med, at DSB har Danmarks mest populære reklamekoncept med Harry og Bahnsen. Reklamefilmene med de to kollegaer har uge efter uge toppladser på TV 2's barometer Den Glade Seer, makkerparret vandt Børsens reklamebarometer-pris i 2004 og fik en 2. plads ved DRRB's, Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, Advertising Effectiveness Award 2004.
Opgørelsen fra Mediebureauet OMD viser, at 89 procent af befolkningen mellem 15 år og 59 år synes godt om reklamerne. Og Harry og Bahnsen huskes også bedre end andre reklamer. Den såkaldte reklameerindring ligger på 78 procent mod 30 procent for andre store virksomheder, som bliver målt i opgørelsen.
Chef i DSB Koncernmarketing Hanne Kierstein Morsing siger, at der er planlagt nye kapitler fra Harry og Bahnsens verden.
- Jeg ved ikke, om vores reklamer med Harry og Bahnsen har toppet, eller om det endelige højdepunkt stadig ligger forude. Vi følger nøje udviklingen og har i første omgang besluttet at foretage en ny udvikling af Harry og Bahnsen-universet, siger hun og tilføjer, at indholdet indtil videre er hemmeligt.