Harry har vundet stor reklamepris

Harry har vundet stor reklamepris

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
01. juni 2004 kl. 11:38

DSB´s makkerpar i reklamerne, Harry & Bahnsen, har vist sig at være langtidsholdbare. Udover at have vundet konkurrencen den ”Glade Seer” 17 gange, har de to nu også vundet den kendte reklamepris ”Reklamebarometer Prisen 2004”.


Det internationale reklamebureau Millward Brown har foretaget 1000 interviews, som mundede ud i, at DSB’s bidrag blev kåret til det bedste. DSB vandt i konkurrence med Tuborgs ”T-beer”, Rådet for større Færdselssikkerheds ”Fartkampagne” og Foreningen Livet som Gave ”Organdonation”, som alle tre også var nomineret til førsteprisen. I alt var der 77 film med i konkurrencen.


Om begrundelsen siger Millward Browns direktør Lars Kaa Andersen til Børsen, at Harry med humor har været med til at give folk en god oplevelse i reklamerne. Han mener endvidere, at Harry & Bahnsen har haft indflydelse på andre reklamefilm blandt andet ved sin opbygning af et særligt univers.


I forvejen har Harry & Bahnsen vundet konkurrencen den ”Glade Seer” 17 gange og har dermed sat Danmarksrekord. Priserne er uddelt af TV2 alene ud fra seernes vurdering af kvaliteten i de viste reklamefilm.