God karakterbog til S-tog

God karakterbog til S-tog

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
23. juni 2009 kl. 12:00

For tredje måling i træk stiger kundernes tilfredshed med S-tog. Særligt pendlerne, S-morekunder og kunderne i City giver gode karakterer

 

Kundernes tilfredshed med S-tog går stadigt opad, og resultatet af dette forårs undersøgelse er det bedste siden marts 2005. Særligt pendlerne er blevet meget mere tilfredse i løbet af det sidste år, hvor deres karakter er steget hele syv indekspoint fra 51 point til 58 point.

Samtidig er medlemmer af S-togs fordelsprogram, S-more, lidt mere tilfredse end andre kunder, ligesom dem, der stort set tager det samme S-tog hver dag ud og hjem, og de urbane, der primært rejser inde i City, også er blevet mere tilfredse.

Tog til tiden er vigtigt

Tilfredsheden afspejler bl.a., at S-togene længe har kørt rigtig godt.
»Regulariteten er virkelig vigtigt for vores image. Det ser vi gang på gang, og det er virkelig godt at se, at kunderne giver os god feedback efter en lang periode med rigtig god regularitet« siger Gert Frost.

Fokus på tryghed og rengøring

Andre væsentlige områder for S-togs image er trafikinformation, tryghed og rengøring. Kunderne er mere tilfredse med trafikinformationen, rengøringen i togene får rigtig gode karakterer, og på tryghedsområdet er der på det sidste sat en del ting i søen for at forbedre området.
»Vi har afprøvet serviceture om aftenen, vi har fået tryghedspakken på Køge Bugt, og vi er hele tiden opmærksomme på, hvad vi mere kan gøre på det område. Samtidigt betyder rengøringen meget for kundernes opfattelse af tryghed, så jeg er rigtig glad for, at vi er så godt med mht. rengøringen i togene,« fortæller Gert Frost.

Stationerne halter

Rengøring på stationerne får også gode ord med vejen, men kunderne ikke er helt så tilfredse med for eksempel forhallernes tilstand, hvorfor det samlede indtryk af stationerne er status quo.
»Vi er klar over, at standarden på stationerne ikke er god alle steder. Derfor sætter vi om ganske kort tid projekt "Rene linjer" i gang, hvor vi i 2009 vil renovere Hellerup, Valby og Nørreport stationer og i 2010 yderligere syv stationer. Så vi er i gang, og jeg glæder mig til at se, hvad kunderne synes om det,« fortæller Gert Frost.


Maria Schouboe Johannessen