Gladere kunder hos DSB

Gladere kunder hos DSB

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
25. maj 2004 kl. 11:00

Forårets kundebarometer ligger klar. Den viser en væsentlig fremgang i den generelle tilfredshed i forhold til tidligere kundeundersøgelser.


Kunderne er især glade for den måde, de kan købe deres billetter på og for internettets brugervenlighed. Men også trafikinformationen - specielt i forbindelse med forsinkelser - går det bedre med. Muligheden for at få en siddeplads i toget er også blandt topscorerne.


DSB’s frontpersonale kan glæde sig over, at de er rykket op fra kategorien ”tilfredsstillende” til ”særdeles tilfredsstillende”, hvor både togpersonalet og salgspersonalet nu er placeret i kundernes bevidsthed.


Der er dog et punkt, hvor kunderne ikke er helt så glade. Og det er, når det gælder sammenhængen mellem pris og kvalitet. Her kommer bedømmelsen ned på det laveste niveau siden 2000, hvor DSB begyndte at lave disse kundeundersøgelser.


Men det skal ses i sammenhæng med den generelt større prisstigning i januar og særligt i Hovedstadsområdet, hvor kunderne også markerer størst utilfredshed på det område.


Generelt viser undersøgelsen, at det er øst for Storebælt, at der er størst utilfredshed, mens de rejsende mellem Øst- og Vestdanmark er de mest tilfredse. Samtidig er de, der rejser i fritiden, mere glade for DSB end pendlerne, der bruger togene hver dag.


Af journalist Hanne Degnbol