Giv 25-ørerne til Røde Kors

Giv 25-ørerne til Røde Kors

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
29. august 2008 kl. 15:15

»Så får du ikke mere for den 25-øre - men det gør de!«. Sådan lyder sloganet på siden af det S-togsæt, der i dag ruller ud på skinnerne iklædt en masse smilende mørke børneansigter og reklame for Røde Kors.


Sloganet skal gøre opmærksom på Røde Kors' kampagne om, at man bør give sine 25-ører til Røde Kors, inden den lille mønt forsvinder for altid.


En gave fra S-tog og Nybolig
Røde Kors har allieret sig med Nybolig, som har foræret reklamefolien til kampagnen, mens S-tog gratis har stillet togsættet til rådighed.


»Vi vil gerne vise kunderne, at vi er en seriøs virksomhed, som påtager os et ansvar, og vi vil gerne give kunderne mulighed for at udtrykke deres sociale bevidsthed igennem handlinger. Ligesom de nu har muligheden for at smide gratisavisen i en genbrugscontainer, giver vi dem mulighed for at aflevere deres 25-ører til et godt formål,« fortæller salgsdirektør i S-tog, Niklas Marschall.


Indsamling i butikker
S-tog stiller også S-togsrevisorer gratis til rådighed til at dele foldere ud om Røde Kors' kampagne i S-togene. Kunderne opfordres til at aflevere deres 25-ører i indsamlingsbøtterne i DSB's Kort & Godt butikker.


Røde Kors håber at indsamle omkring 200.000 kroner, som skal gå til det generelle hjælpearbejde.