Forbedret kundeinformation fra S-tog og Metro

Forbedret kundeinformation fra S-tog og Metro

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
24. august 2004 kl. 11:55

En aftale mellem Metroen og DSB S-tog om at informere hinandens kunder ved større uregelmæssigheder i driften er nu trådt i kraft.


  • Aftalen betyder, at kunderne bliver informeret i tre typer situationer:
  • Ved forsinkelser på 20 minutter eller derover
  • Ved et længerevarende togstop på en given strækning
  • Ved kørsel med erstatningsbusser ved ikke-planlagte ændringer

S-tog informerer om uregelmæssigheder via højtalerne i togene før følgende stationer: Hellerup, Ryparken, Flintholm, Vanløse og Nørreport.
Desuden bliver der informeret på monitorerne på de strækninger, hvor der er forbindelse til Metroen.


Metroen informerer om uregelmæssigheder i S-togsdriften i højtalerne i metrotogene og på Metroens informationssøjler (Totemmer) på metro-stationerne.


Som udgangspunkt låner Info S radio-kapacitet hos Banedanmark til fællesopkald til lokomotivførerne, men arbejder på sigt på at kunne anvende anden informations-teknologi.