Fødevarestyrelsen roser DSB Togservice
Fødevarestyrelsen roser DSB Togservice
DSB Togservice har netop haft Fødevarestyrelsen på kontrolbesøg. På alle fem målepunkter i kontrolrapporten får Togservice karakteren 1, der er den højest opnåelige.
Under et kontrolbesøg for en måned siden kunne Fødevarestyrelsen afdække flere kritisable forhold hos DSB Togservice.
DSB's ledelse reagerede straks, kaldte situationen uacceptabel og lovede kunderne mærkbare forbedringer.
"Og det har vi indfriet," siger logistikchef i Togservice Allan Tirsgaard Larsen stolt.
Nyt kontrolbesøg
Under Fødevarestyrelsens seneste besøg onsdag den 9. marts havde Fødevarestyrelsen da også kun ros og anerkendende ord til overs for DSB's indsats med at udbedre styrelsens anmærkninger fra forrige besøg.
"Fødevarestyrelsen var imponeret over indsatsen, og anerkendte samtidig, at der er sket markante forbedringer på samtlige ankepunkter. Især DSB's vilje til at forholde sig til og følge op på Fødevarestyrelsens anvisninger," forklarer Allan Tirsgaard Larsen og fortsætter:
Skærpede procedurer
"Der er indført skærpede procedurer for egenkontrol, der skal være med til at sikre, at sikkerheden og kvaliteten er i top for vore produkter, så vi igen kan gøre os fuldt ud fortjent til kundernes tillid."
Mediernes omtale af sandwichsagen har ikke påvirket salget negativt, og det tilskriver underdirektør og chef for DSB Onboard Service Susanne Mørch Koch kundernes tillid til DSB's handlekraft.
"Kunderne skal have tillid til DSB, uanset om det handler om vores evne til at køre tog eller at sælge sandwich, og selvom vi er tilfredse med den seneste rapport, er det ikke en sovepude. Rapporten både opmuntrer og forpligter," siger hun.