Find glemte sager på nettet

Find glemte sager på nettet

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
12. oktober 2006 kl. 14:03

DSB har gjort det lettere for kunderne at finde frem til glemte tasker, telefoner og andre genstande, de har efterladt i toget. DSB registrerer alle fundne og indleverede genstande i et edb-system. Glemmer man noget i toget eller på stationen, er der nu mulighed for at oprette en elektronisk efterlysning, som søger direkte i registeret.

Via en formular på DSB’s hjemmeside kan kunderne præcist beskrive den glemte genstand, og senere modtage en mail, når systemet har sporet en effekt, der matcher kundens beskrivelse.
På den måde kan kunderne springe telefonkøen over og få direkte besked, så snart deres glemte ting er registreret.

Systemet skal sikre en mere ensrettet og effektiv håndtering af hittegods. Målet er, at en større andel af det registrerede hittegods bliver leveret tilbage til kunden.

Har man ikke mulighed for at oprette en personlig efterlysning, kan man stadig henvende sig i telefonsalg på 70 13 14 15, eller på stationen.

Ved alle salgssteder bliver der opstillet foldere som beskriver hvordan man bruger det nye system.