Få catwalk eller juicebar på dit S-tog

Få catwalk eller juicebar på dit S-tog

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
29. november 2010 kl. 10:01

DSB S-tog inviterer fra i dag hovedstadens borgere til at bestemme, hvilke oplevelser der fremadrettet skal præge deres S-togsrejse. Initiativet kommer i forlængelse af DSB S-tog’s idékampagne, hvor flere spændende oplevelser på togrejsen er ét af de kundeforslag, der nu bliver til virkelighed.

Skal der fremover være liveteater, catwalk eller frugtsmoothies i S-toget? Valget er dit, og det er kun fantasien, der sætter grænserne. DSB S-tog har udvalgt tre overordnede temaer og beder alle i hovedstaden om at komme med ideer til hvordan for eksempel kulturen i København, moden eller madoplevelserne kan blive gjort levende på togrejsen.

De udvalgte temaer er Scene, Mode og Sundhed, der også inkluderer madoplevelser. Og synes man fx, at scenetoget skal byde på snigpremierer på teaterforestillinger, modetoget på catwalk med tøj fra hovedstadens butikker eller sundhedstoget på juicebar og inspiration til motion i København, så kan man fra i dag klikke ind på www.dsb.dk/mitS-tog og give sit input til DSB S-tog.

”DSB S-tog vil gerne være med til at binde hovedstaden sammen. Tematogene kan ses som en hyldest til de oplevelser, der gør København til København. Samtidig giver det DSB mulighed for, at gøre borgerne opmærksom på de mange gode oplevelser, man kan komme til med S-toget,” siger Niklas Marschall, salgsdirektør i S-tog.

Baggrunden for at lade borgerne indrette S-toget udspringer af kampagnen ”få din S-togsidé på skinner,” som DSB S-tog lancerede tidligere på året. I forbindelse med den kampagne involverede S-tog kunderne i at komme med ideer til fremtidens S-tog. Et af de gode forslag, der kom fra kunderne, var, at S-tog fremover skulle gøre mere ud af rejseoplevelsen på togene ved at for eksempel at navngive, tematisere og udsmykke togene.

”Tematogene er et kreativt tiltag, der giver vores kunder mulighed for at sætte deres eget præg på rejseoplevelsen, så den bliver sjovere, sundere og mere underholdende”, siger Niklas Marschall.

Planen er, at indholdet på de nye tematog skal variere henover året, og borgerne får derfor løbende mulighed for at komme med inputs til, hvad de ønsker at opleve på toget og på stationerne.

S-tog indfører i 2011 det nye oplevelseskoncept på tre togsæt, der kommer til at køre mellem alle stationer i hovedstadsområdet.

For mere information klik ind på www.dsb.dk/mitS-tog

Yderligere oplysninger
DSB Kommunikation, 24 68 00 00