DSB’s nye app tilbyder hjælp til rejsen
DSB lancerer ny app, der kan mere end at klare billetkøbet. Den nye app tilbyder at være rejsekammeraten, der har styr på billetten og kan hjælpe med at finde information om rejsen.
”Vi har længe haft et ønske om at forbedre DSB’s App, så den i højere grad kan give kunderne den information, de har brug for ét sted. Med den nye app, er vi kommet et godt stykke ad vejen. Målet er at tilbyde kunden mere individuel hjælp til at planlægge sin rejse, finde den rette billet og modtage relevant trafikinformation til rejsen,” siger Aske Wieth-Knudsen, underdirektør i DSB.
Ønskelisten til forbedringer har været lang. Udover at gøre det lettere at finde den rette billet, er andre ønsker indfriet. Det gælder eksempelvis muligheden for at søge om at få refunderet f.eks. sin standard- eller Orange Fri-billet, hvis der sker ændringer. Det har hidtil kun været muligt at søge om tilbagebetaling via dsb.dk, nu kan det klares via appen.
Desuden bliver det muligt at flytte kort og billetter mellem forskellige enheder, det kan eksempelvis være en fordel, hvis kunden får en ny telefon. Det kræver, at kunden opretter en DSB Plus profil.
”Der opstår løbende nye muligheder og behov, så vi arbejder videre med at forny og forbedre appen. I 2018 er DSB’s App blevet installeret 350.000 gange, så det er mange kunder, der har den på deres telefon. I de første par måneder af 2019 er 18 pct. af DSB’s billetsalg sket gennem appen. Det bekræfter de senere års stigning,” siger Aske Wieth-Knudsen.
Den nye DSB App er tilgængelig fra fredag den 15. marts. Kunder med den hidtidige DSB App kan foretage køb i appen frem til den 21. marts og benytte den frem til torsdag den 28. marts. Derefter bliver den lukket.
Alle køb, der er foretaget i den gamle app, kan overføres til den nye. Kunder med telefoner af ældre dato kan opleve, at deres telefoners styresystem ikke længere opdateres. Af sikkerhedsmæssige årsager kan de derfor ikke anvende den nye app.
Læs mere om den nye DSB App