DSB S-tog runder kunde nr. 100 mio. på et år
DSB S-tog runder kunde nr. 100 mio. på et år
For kort tid siden blev S-togskunde nr. 100 mio. på et år kåret. Den 2o-årige studerende Alexander Raunsholt blev den heldige vinder af 10 års gratis tog, bus og metro i hovedstadsområdet
For lidt siden rundede S-tog 100 mio. rejser på et år for første gang nogensinde - og det blev fejret med manér. Alexander Raunsholt, der sad på det såkaldt hemmelige S-togssæde i dag kl. 14.41, blev S-togskunde nr. 100 mio. på et år og løb af med præmien på 10 års gratis transport med bus, tog og metro i hovedstadsområdet. Alexander Raunsholt studerer på RUC og kører med toget hver dag til og fra studiet og S-tog til og fra København fra sit hjem i Lyngby.
Præmien blev overrakt af adm. direktør i DSB S-tog, Gert Frost.
”Jeg er så stolt og glad over, at vi nu for første gang nogensinde har rundet 100 mio. rejser i S-togene på et år, og det fortjener at blive fejret. Og selvfølgelig skal det fejres med kunderne i centrum, for det er dem, der har vist os vejen,” siger adm. direktør i DSB S-tog, Gert Frost.
De 100 mio. kunder har taget S-toget i perioden fra november sidste år til og med oktober i år. I samme periode sidste år kørte knap 92 mio. kunder med S-toget. DSB S-tog forventer at få ca. 99 mio. kunder samlet set i kalenderåret 2011 – til sammenligning var der 93 mio. kunder i hele 2010.
Nemt at tage S-toget
DSB S-tog har i de senere år haft en større dialog med kunderne om udvikling af nye tilbud og produkter, og kunderne har bl.a. ønsket, at DSB S-tog hjælper dem med at binde hverdagen bedre sammen.
Det ønske er blevet opfyldt med bl.a. gratis cykelmedtagning, som har været den største kundemagnet. Alene i det første halve år af 2011 skabte gratis cykler 3,2 mio. rejser. Forventningen er, at 6,5 mio. rejser i 2011 kommer til at ske sammen med cyklen. Men også tilbud som S-tog om natten og gratis søndag, som nu er blevet til søndagsbilletten til 14 kroner, har trukket mange nye kunder til.
”Det er helt klart de tilbud, der gør det nemmere for vores kunder at få hverdagen til at hænge sammen, der slår igennem. F.eks. kan man meget nemmere tage cyklen med S-toget og cykle videre på arbejde fra stationen, når man ikke længere skal tænke over billet. Vi har gjort det nemt, hurtigt, billigt og smart at tage S-toget, og det kan kunderne godt lide. Danskerne vil gerne bruge kollektiv trafik, hvis man tilbyder dem mere end blot at komme fra station til station,” siger Gert Frost.