DSB S-tog giver trafikinformationen et løft
DSB S-tog giver trafikinformationen et løft
En ny trafikinformationsafdeling i DSB S-tog skal fra den 1. august sætte yderligere fokus på trafikinformationen til kunderne. Afdelingen samler i alt 29 medarbejdere, som hidtil har arbejdet med information i forskellige dele af DSB S-tog.
”Hensigten er at styrke kundeinformationen, specielt i perioder med større uregelmæssigheder i S-togstrafikken. Det sker, fordi vi ved, at det har stor betydning for vores kunder, som netop i den slags situationer efterlyser mere og bedre information,” siger Benny Würtz, adm. direktør i DSB S-tog.
”Samtidig vil vi styrke informationen til de medarbejdere, der står over for kunderne i situationen. Jo hurtigere f.eks. S-togsrevisorerne kender til et problem og dets omfang, jo bedre kan de informere kunderne på perronen. Det vil give større kvalitet i de kundevendte medarbejderes arbejde.”
Opgaverne kommer til at spænde vidt og dækker over al mundtlig, skriftlig og telefonisk information om trafikken. Det er forventningen, at den nye trafikinformationsafdeling vil medføre et bedre overblik over, at informationen præcist opfylder sit formål, at alle ender kommer med, og at informationerne er ens til de forskellige kanaler, der kommunikeres igennem.
Af Tonik Kjeldsen